• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • ZZP Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Business to business / Zo ga je echt scoren bij je klant

Zo ga je echt scoren bij je klant

Business to business, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Ondernemen

door Ellen de Lange-Ros

“Kijk eens wat ik kan!” roept m’n zoontje opgetogen uit de tuin. Als ik kom kijken, schiet hij de bal met een harde knal tegen de deur van de schuur. “Goed, he? Precies in de kruising van de goal!” voegt hij er enthousiast aan toe. Ik kijk ondertussen fronsend naar de stapel knikkers die nog steeds op het gras ligt. Die zou hij een half uur geleden al opruimen, maar blijkbaar was de training ‘in de kruising schieten’ belangrijker dan mijn wens om het grasveld knikkervrij te maken.

Bij een klein mannetje is zoiets heel begrijpelijk. Maar helaas zie ik hetzelfde in onze grote-mensen-wereld gebeuren. Organisaties gedragen zich soms niet anders dan mijn kleine kleuter. Ze zijn opgetogen over wat ze zelf kunnen en roepen om het hardst: kijk eens wat ik kan. Kijk eens hoeveel knopjes onze nieuwe telefoon heeft! Kijk eens hoe glimmend onze nieuwe folder is! Kijk eens hoe mooi onze mailing is! Kijk eens hoe snel onze app is! Kijk eens naar onze flitsende pagina op Facebook! Helaas zijn het allemaal zaken die ze vooral zelf heel belangrijk vinden.

Als klant kijk ik opzij. Naar wat ik echt belangrijk vindt. Maar daar heeft de enthousiaste-kleuter-organisatie geen oog voor. Ik kijk naar de problemen die het callcenter niet voor me weet op te lossen. Naar die nodeloos ingewikkelde facturen. Naar die lange opzegtermijn bij een abonnement. Het is net als het grasveld vol knikkers voor m’n kleuter: daar kijkt de organisatie liever niet naar. Maar voor mij zijn dat de zaken die er toe doen.

Het is veel leuker om de held te zijn. Om te scoren met zo’n glimmende folder, nieuwe mailing of een mooie app. Veel minder sexy is het om te doen waar de ander echt op zit te wachten. Op het opruimen van de rommel. Om dienstbaarheid.

De les is eenvoudig: iedereen gedraagt zich als een kleuter. Iedereen wil liever scoren dan de rommel opruimen. Ook je concurrent. Juist dan is het eenvoudig om klanten voor je te winnen. Als jij nou eens wel dienstbaar wordt en je klant centraal stelt. Als jij nou eens begint met luisteren naar wat je klant echt wil. Als jij nu eens niet meer om het hardst roept wat je zelf kunt. Dan doe je het snel een stuk beter dan je concurrent. Dan ga je klanten voor je winnen. Zo kun je echt scoren!



ARTIKELEN – LEZEN – LUISTEREN

  • Business coach voor hoogbegaafde zzp-ersWat kost een business coach?
  • Wat doet een business coach?
  • Zo krijg je gratis business coaching
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • Zo werkt de bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs
  • Hoogbegaafdheid bij zzp-ers en ondernemers: zo wordt het je superpower
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Gratis eerste hoofdstukken van mijn boeken
  • Beluister de podcast ‘Een zaak van energie’

 

BUSINESS COACHING VOOR ZZP-ERS

  • Zo werkt mijn business coaching
  • Onbeperkte 1-op-1 business coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde zzp-ers

 

ZELF AAN DE SLAG – ONLINE PROGRAMMA’S

  • Coole klussen krijgen in grote organisaties
  • Online Money Masterclass
  • Online programma Zacht Werken
  • De bullet journal voor professionals

Lees Interacties

Reacties

  1. @TalithaForrer zegt

    26 juli 2012 om 12:34

    Zo ga je echt scoren bij je klant http://t.co/hfm9FEZt via @@EllenFaxion

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter aan @TalithaForrer Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.