• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • ZZP Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf / Over een valse commercial en een echte held

Over een valse commercial en een echte held

Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Ondernemen, Positief, Slechte winst, Waker

door Ellen de Lange-Ros

Samen met Robert, een van m’n klanten, zit ik te lunchen. Hij beklaagt zich over een reclame van zijn bedrijf, een bekend merk. “De bedragen die ze in de reclames noemen, die kloppen gewoon niet. In het echt valt de prijs altijd een stukje hoger uit!” Ik kijk Robert verbaasd aan. Normaal gesproken is hij geen klager. Niet zo iemand die steeds vertelt hoe het anders moet en overal op afgeeft. Waarom moppert hij dan wel op deze reclames?

Maar dan beginnen z’n ogen te stralen. En hij vertelt verder: “Dus ik vond dat we dat er niet  bij konden laten zitten. Ik heb een boze brief naar het hoofdkantoor gestuurd en ervoor gezorgd dat een aantal van m’n collega’s dat ook hebben gedaan. Sinds een paar weken is er nu een nieuwe versie van onze reclames. Met een eerlijke prijs!”

Nu zijn het mijn ogen die gaan stralen. Dit is cool! Robert is typisch zo’n klant waar ik graag voor werk. Hij moppert niet, maar zet z’n schouders er onder. Hij ziet er wat er mis gaat in z’n eigen bedrijf. Maar dat worden geen eindeloos lunchgesprekken waarin hij moedeloos vertelt wat anderen fout doen. Bij hem heeft zo’n gesprek een twist. Hij komt zelf in actie. Laat z’n topmanagement zien wat er beter kan. En hij krijgt het nog voor elkaar ook.

Robert zorgt er voor dat zijn bedrijf eerlijk is naar z’n klanten. En gaat dat eens een keertje mis, dan corrigeert hij dat snel. Tevreden kauw ik m’n lunch weg. Als we genoeg Roberts in onze grote organisaties krijgen, dan komt het wel goed met klantgericht werken. Met eerlijke informatie aan klanten. Met goede winsten maken.

Ik hou van Robert. Van z’n eerlijkheid en z’n tegendraadsheid, waarmee hij z’n A-merk op de goede weg houdt. En ik hou van z’n lunchgesprekken. De verhalen van Robert kunnen niet vaak genoeg worden verteld. Ze zijn het verhaal van de held in onze gewone kantooromgeving en onze klantrelaties. Ze zijn het verhaal van de held die schuilt in ons allemaal, ook in jou en mij. Hoe ga jij voor je klant het verschil maken?



ARTIKELEN – LEZEN – LUISTEREN

  • Business coach voor hoogbegaafde zzp-ersWat kost een business coach?
  • Wat doet een business coach?
  • Zo krijg je gratis business coaching
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • Zo werkt de bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs
  • Hoogbegaafdheid bij zzp-ers en ondernemers: zo wordt het je superpower
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Gratis eerste hoofdstukken van mijn boeken
  • Beluister de podcast ‘Een zaak van energie’

 

BUSINESS COACHING VOOR ZZP-ERS

  • Zo werkt mijn business coaching
  • Onbeperkte 1-op-1 business coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde zzp-ers

 

ZELF AAN DE SLAG – ONLINE PROGRAMMA’S

  • Coole klussen krijgen in grote organisaties
  • Online Money Masterclass
  • Online programma Zacht Werken
  • De bullet journal voor professionals

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Heeft jouw directiekamer een held nodig? | Faxion schreef:
    24 februari 2012 om 07:58

    […] Lees ook hoe, in een ander bedrijf, held Ronald geen genoegen nam met een misleidende campagne. Beveel aan op Facebook Deel via Linkedin Tweet dit artikel Print dit artikel Mail dit artikel Trefwoorden bij dit artikel Inspiratie, Klantgericht, slechte winst, verbeteractie. Bookmark permalink. Meer lezen over dit onderwerp:Over een valse commercial en een echte heldSamen met Robert, een van m'n klanten, zit ik te lunchen. Hij beklaagt zich over een reclame van zijn bedrijf, een bekend merk. "De bedragen …Ik zie, ik zie… wat ik niet mag zien!Soms zit geluk in een klein knopje. Wat met een lange speurtocht langs alle schoenenwinkels van de stad niet is gelukt, lukt me wel met …Als het doodeng is en je eigenlijk niet durft…Op het grasveld in het zwembad zie ik een jongetje zitten. Hij is gefascineerd door de hoge duikplank en kijkt al tien minuten naar niets …Hoe vind jij je fans? Say cheese!Terwijl ik door m'n iPod blader, zie ik dat m'n collectie bijzonder is samengesteld. Van sommige artiesten heb ik vrijwel alle muziek (ja Bruce Springsteen, …Van uitstel naar actieEen half jaar geleden heb ik met het management team van Leon vastgesteld hoe ze hun targets moeten aanpassen om echt klantgericht te werken. Inmiddels … […]

    Beantwoorden
  2. Meer aandacht voor je klant dankzij je to-don’t-lijst | Faxion schreef:
    25 februari 2012 om 09:04

    […] Nooit meer klanten misleiden met je reclames […]

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter aan Heeft jouw directiekamer een held nodig? | Faxion Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.