Hier vind je een overzicht van alle officiële publicaties die ik heb geschreven, buiten mijn boeken en ebooks (die vind je hier).
Online beschikbare publicaties in tijdschriften en boeken
Dit zijn officiële publicaties van mijn hand in tijdschriften of boeken, die je online kunt vinden:
- M’n proefschrift over ‘Continuous Improvement in Teams‘ uit 1999. Lange-Ros, de, D.J., 1999,Continuous improvement in teams; the (mis)fit between improvement and operational activities of improvement teams, Thesis, University of Twente, Enschede.
- ‘Theory and practice of continuous improvement in shop-floor teams’, International Journal of Technology Management, Volume 22 Number 4, 2001, p. 244 – 358.
- ‘How organisations can learn from complaints‘, Academisch artikel over hoe organisaties kunnen leren van klachten. Het artikel is gebaseerd op het afstudeeronderzoek van Joost Tolboom en geschreven met Prof. Dr. G.B. Huitema en Dr. J.F.J. Vos. Het is gepubliceerd in 2008 in The TQM Journal, nr. 20 (1), pagina’s 8-17.
- Lange-Ros, de D.J. 2010, Waarom ketendenken niet past in klantcontact , Sigma 6, Kluwer.
Offline boeken of hoofdstukken
- Lange-Ros, de D.J. 2016, Hoe houd je je hoofd boven water als zzp’er?‘, hoofdstuk in het boek ‘CommTalks‘ van Betteke van Ruler, Adfo books.
- Lange-Ros, de, D.J. H. Boer, 1998, Continuous improvement in teams: A review of literature and an examination of the problems in practice, 2nd EuroCINet conference on Continuous Improvement, Enschede, the Netherlands, 14-15 September, Published in: Boer, H, J. Gieskes, (1998), Continuous improvement: from idea to reality, Enschede, The Netherlands.
- Lange-Ros, de D.J, 2001, Organisatie-ontwikkeling middels verbeterteams: verbeterwerk versus het dagelijks werk van teams, In: Human Resource Development; organiseren van het leren, door J.W.M Kessels en R.F. Poell (red), Samsom, Deventer.
- Lange-Ros, de D.J. 2002, Literature on continuous improvement, Hoofdstuk in de reader ‘Produktie management 2’, Vakgroep Technologie & Organisatie, Universiteit Twente, januari 2002.
Offline tijdschriften en congresbijdrages
De volgende publicaties in tijdschriften of bijdragen aan congressen zijn niet online te vinden:
- Ros, D.J., 1996, Het verloop van kleine verbeterprocessen in organisaties, WESWA-congres, Utrecht.
- Ros, D.J., K.J. Visscher, 1997, An arena of storytellers: narrative analysis of the Fokker crisis, EIASM conference ‘Organising in a multi-voiced world’, Leuven, 4-6 June, Belgium.
- Ros, D.J., H. Boer, 1997, Het uitvoeren van incrementele verbeteringen naast operationele processen: continu verbeteren in de praktijk, Dynamiek in organisatie en bedrijfsvoering, Achtste NOBO onderzoeksdag, 18 november te Eindhoven.
- Ros, D.J., 1997, Een persoonlijke visie op het vakgebied, Dynamiek in organisatie en bedrijfsvoering, Achtste NOBO onderzoeksdag, 18 november te Eindhoven.
- Lange-Ros, de, D.J.,1999, Continu verbeteren in teams en het gebruik van tools, Bedrijfskundig vakblad, mei, Pp.28-33.
- Lange-Ros, de, D.J., H. Boer, K. Krabbendam, 1999, Continu verbeteren in teams en de rol van coaches, Sigma, oktober, Pp.11-15.
- Continu verbeteren, Lange-Ros, E de, H.Boer en J.J. Krabbendam (2000), HRM handboek, Afl. 10 2/8-2.1, Kluwer, Deventer.
- Lange-Ros, de, D.J., M.H. Staal, J.J. Huijssoon, Y.M. van Dam, G.B. Huitema, 2000, Internet in de interactie met klanten, Informatie management, nr. 5, augustus, Pp. 26-28.
- Lange-Ros, de, D.J. H. Boer, 2001, Continuous improvement in teams: A review of literature and an examination of the problems in practice, International Journal of Technology management, juni 2001.