Ben jij zelfstandige, ondernemer of manager en wil je meer verkopen, met meer fans voor jouw zaak? Lees het boek ‘Een zaak van fans’.
Zo krijg jij een zaak van fans
Anna, Joris en Orlando hebben het lastig. Ze werken als manager, zelfstandige en winkelier, maar hun omzet loopt terug. Op een avond belanden ze samen bij een rockconcert van de zanger David. Hoewel hij in de grote media nooit veel aandacht krijgt, blijkt hij volle zalen te trekken. Hoe doet hij dat? In een serie opdrachten deelt David zijn sleutel tot groei met Anna, Joris en Orlando. Manager Joris twijfelt, winkelier Orlando gaat enthousiast aan de slag en zelfstandige Anna wordt geconfronteerd met onverwachte uitdagingen. Hoe het verder gaat? Dat lees je in Een zaak van fans.
Als ondernemer of zelfstandige zul je veel herkennen. Maar je leest niet alleen, je gaat ook zelf aan de slag. Elk hoofdstuk sluit af met opdrachten voor jouw bedrijf. Zo krijg jij een zaak met echte fans en leer je online media slim inzetten. Ga goed geld verdienen en sneller groeien met je bedrijf.
Bij het boek ontvang je als bonus gratis de training ‘Fans van mijn zaak’, om ook in jouw bedrijf meer fans te krijgen en goed geld te verdienen. Ga naar www.fansvanmijnzaak.nl en vraag de training gratis aan.
In 2014 verscheen de opvolger Een zaak van zacht werken, met dezelfde personages David, Anna, Joris en Orlando. Nu ze allemaal druk en succesvol zijn, is het tijd voor de volgende les: over zacht werken. De boeken kunnen los van elkaar gelezen worden.
Bestellen
Woon je in het buitenland? Klik dan hier om het boek te bestellen voor internationale levering. Je betaalt hiervoor geen extra verzendkosten.
Over de auteur
Dr. ir. Ellen de Lange-Ros helpt ondernemers en zelfstandigen om sneller te groeien door online media slim in te zetten. Ellen promoveerde op een proefschrift over continu verbeteren. Ze werkte in verschillende functies bij KPN en startte daarna haar bedrijf Faxion. Dankzij haar hobby als gamejournalist ontdekte ze sociale media al vroeg en kreeg ze zelf steeds meer klanten via online media. Die ervaring deelt ze nu met jou. Op haar blog ‘De Glazenwasser’ geeft ze gratis advies over helder zicht op je klant en je groei.
Bestellen
Woon je in het buitenland? Klik dan hier om het boek te bestellen voor internationale levering. Je betaalt hiervoor geen extra verzendkosten.
Wil jij goed geld verdienen met een zaak van…?
Is Een zaak van fans ook voor jouw klanten of je netwerk interessant? Dan kun jij de boeken verkopen via je website, nieuwsbrief of email. Je ontvangt 20% van de verkoopprijs (dat is 2x zoveel als via het affiliate-programma van partijen als Bol.com). Je verplicht je tot niets, hoeft niets te investeren en ontvangt direct geld voor elk boek dat jij verkoopt.
Meld je hier aan om alle informatie te ontvangen voor affiliates van Een zaak van fans.
Wil jij officieel erkend ‘Zaak-van-Fans-coach worden?
Doe de coachopleiding (in een individueel traject met een persoonlijke VIP-dag) en word officieel Zaak-van-Fans-coach (post HBO-niveau) ✓ Kant-en-klare modules die je direct kunt aanbieden aan jouw klanten ✓ Ontvang je eigen versie van het boek ‘Een zaak van fans’, met jouw voorwoord en foto ✓ Ideaal voor coaches, websitebouwers, sociale media trainers, of anderen die graag willen dat hun klanten helderheid krijgen over hun fanclub.
Klik hier om alles over de ‘Zaak-van-Fans-coachopleiding’ te lezen.
Lezers over het boek
Anja van Rijen is kunstenaar en ze gebruikte de inzichten uit ‘Een zaak van fans’ in haar bedrijf. Hoe werkt dat nou, online marketing voor een kunstenaar? In de video vertelt Anja je daar alles over.
“Ik heb deze week met veel plezier je boek gelezen: praktisch, leest vlot weg en bevat hele goede boodschappen. Knap ook dat je het lef hebt gehad om zaken simpel te maken. Dat gebeurt in het algemeen te weinig. Kortom, een dikke proficiat!”
Jos Burgers, spreker en bestseller-auteur van vele management-boeken
“Ellen beschrijft op een sprookjesachtige wijze waar moderne marketing om draait: goed doen voor klanten en daar op termijn zelf beter van worden. Dit boek is geschreven zodat iedereen het zal begrijpen en iedereen er ook mee aan de slag kan. Een aanrader voor iedereen die zijn bedrijf op een moderne, pragmatische manier klantgerichter wil maken”
Steven van Belleghem, Marketing professor, adviseur en auteur van oa. De Conversation Company.
“Ik kende het nog niet: een leerboek over inbound marketing, verpakt als roman. Ondernemerscoach Ellen de Lange bedacht het. Ze weefde er een liefdesgeschiedenis doorheen en bespreekt slinks onze vooroordelen over geld verdienen. Goed bedacht: het leest als een trein.”
Kitty Kylian, oprichter van De Blogacademie. Leert je belachelijk goede content maken.
Vanaf het eerste moment dat ik met haar blog/nieuwsbrief in aanraking kwam, wist ik gelijk: die wil ik in de gaten houden, omdat Ellen de Lange-Ros echt kan vertellen. Je bent vanaf de kopregel gelijk alert en met een glimlach lees je door, ze beschrijft in dagelijkse ervaringen hoe we meestal omgaan met klanten. Door haar kundigheid krijg je snel een nieuwe kijk op dit onderwerp, die je drijft tot verbetering van je eigen zaak. Het is niet moeilijk, het is vaak kwestie van “ramenlappen” dat geeft helderheid. Ik wens haar/alias de Glazenwasser veel fans toe met haar eerste boek.
P.A. Broeder op managementboek.nl
“Waarom zou een businessboek per se gebeiteld moeten zijn in grafieken, tabellen, bullets en cases? Het is verfrissend om op een heel andere manier in aanraking te komen met non-fictie. Ik hoop dat meer managementauteurs gaan experimenteren met andere vormen van kennisoverdracht!”
Wiebe de Jager, Directeur uitgeverij Eburon.
Met “Een zaak van fans” heeft Ellen de Lange zich geplaatst in de traditie van Ken Blanchard & Jos Burgers (Hondenbrokken). Een business-roman die niet alleen leerzaam is maar ook spannend. De vorm zorgt ervoor dat het lekker wegleest en dat het je nieuwsgierig maakt. Je wil weten hoe het Anna, Joris & Orlando zal vergaan. In de tussentijd leer je hoe je met fans om moet gaan en welke rol ze kunnen spelen voor je bedrijf. De lessen van popzanger David zijn relevant voor iedereen die op zoek is naar meer zakelijk succes. Waardevolle lessen voor ZZP’ers, MKB ondernemers en grote bedrijven. Wil je met een paar uur lekker lezen je werk leuker en je zaak succesvoller maken? Dat is dit boek je op het lijf geschreven!
Rijn Vogelaar, Chief Enthusiasm Officer van marktonderzoeksbureau Blauw en auteur van de bestseller ‘De superpromoter’.
“Businessroman en slim stappenplan. Aanrader! Waarschuwing: alleen interessant voor ondernemers die keuzes durven maken.”
Aartjan van Erkel, auteur van de bestseller Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar?
Ik was eerlijk gezegd een beetje sceptisch over het ‘roman’ idee van dit boek. Ik had niet gedacht dat je met fictie marketing-principes duidelijk kon maken. Terwijl je met de personages in het boek juist telkens supermooie en verschillende voorbeelden hebt van toepassingen van die principes. Een gouden greep dus van Ellen de Lange-Ros. Met een groot deel van de ideeën in dit boek was ik eigenlijk al wel bekend. Maar juist door al die verschillende voorbeelden heb ik nu meer inzicht gekregen en meer mogelijkheden leren zien. Een aanrader!
S.P. Slotboom op managementboek.nl
Wow! Het eerste Nederlandse managementboek in romanvorm! Iedereen kan NU, na het lezen van dit boek, van zijn bedrijf een succes maken. Je hoeft geen bedrijfskunde te hebben gestudeerd om de lessen van dit boek te begrijpen. Deze business coach legt alles helder en duidelijk uit. Stap 7 over echte WINST en echte WAARDE. Met jouw dienst of product kun je een bijdrage leveren aan een betere wereld. Mij spreekt dit bijzonder aan ! Je leest het boek snel uit en kunt meteen aan de slag! Bij het boek hoort ook nog de GRATIS training “Fans van mijn zaak” geheel digitaal te volgen. Ellen, bedankt! Ik ga de lessen opvolgen!
Elly Kassenaar op managementboek.nl
Aanvankelijk was ik wat sceptisch over dit boek.En was ook niet van plan om het te kopen. Tot ik uit nieuwsgierigheid het eerste hoofdstuk eens las. Het was toch gratis, dus waarom niet proberen? Ik was meteen verkocht en heb het boek meteen besteld. De eenvoud en de vorm waarin het boek geschreven is maken het luchtig maar tegelijkertijd ook erg laagdrempelig en makkelijk te bevatten. Net alsof het op deze manier veel eenvoudiger te vertalen is naar je eigen bedrijf/situatie. Na enkele dagen kwam het boek binnen. Heb het meteen in één adem uitgelezen. Momenteel lees ik het voor een tweede keer en doe de opdrachten die erbij horen. Er waardevol. En om niet te vergeten: er hoort ook nog een gratis online training bij. Hulde voor dit boek!
P.A. van Veen op managementboek.nl
Ik volg Ellen nu al meer dan een jaar en elke keer weer verrast ze met haar frisse inhoud. Zo ook dit boek. Ik was, net als anderen al zeggen, wat terughoudend over het idee van een roman en werkboek ineen. Maar dat idee pakt juist heel goed uit. Het verhaal leest als een trein en de tips kun je direct toepassen. Stap voor stap krijg je daarmee een beeld van wat je te doen staat in je bedrijf. Aanrader!
N.H.B. Offenberg op managementboek.nl
Het idee van een managementboek in romanvorm sprak mij onmiddellijk aan en het bleek ook echt te werken. Ik heb het boek in één keer uitgelezen en begon al tijdens het lezen automatisch de tips die de personages voor hun bedrijf kregen te vertalen naar mijn eigen situatie. De stappen naar het vinden en houden van ‘fans’ zijn heel praktisch en de hoofdstukken worden steeds afgesloten met concrete opdrachten (die de personages in het boek ook doorlopen). Omdat de drie personages allemaal in een andere situatie zitten, is het voor verschillende soorten ondernemers en managers herkenbaar. Inspirerend! Ik ga er zeker voor mezelf mee aan de slag.
H.G. Karssen op managementboek.nl
Gisteren besteld vandaag om 6 uur uit de brievenbus geplukt en nu om half 10 uit. Heerlijk die romanvorm met zeer herkenbare situaties. Wat slim bedacht deze 3 personages! Tijdens het lezen heb ik automatisch al veel oefeningen uitgevoerd, maar ga dit na vandaag zeker stap voor stap nog een keer doornemen. Ik weet al wie onze fans zijn! Ellen goed gedaan en dank je wel!
M. den Braber op managementboek.nl
Over inbound marketing, klanten en slimme businessmodellen kun je lang praten. Dat kan op heel veel manieren. De vorm die Ellen de Lange-Ros in haar boek ‘Een Zaak Van Fans’ pakt is verfrissend en helder. Ze neemt je via de romanvorm mee naar verschillende businesscases van branches die totaal van elkaar afwijken. Ze hebben wel allemaal hetzelfde probleem. Een probleem waar ze allemaal wel eens van wakker liggen: te weinig klanten en omzet. Hoofdstuk 7 vind ik een knaller: Echte Winst En Echte Waarde. De geldmindset is een lastige, ook voor mij. Helaas is er met geld veel gesjoemeld en heeft het een slechte reputatie gekregen. Veel mensen verkochten hun ziel voor geld. Je wilt jezelf niet verbinden aan geld, wel aan je ziel, je waarde en je idealen. Terecht meldt Ellen dat je met geld hele mooie dingen kan doen. Met geld kun je de wereld ten goede veranderen, al is het maar stapje voor stapje. Ellen schrijft: “Geld is niet goed of slecht, geld is neutraal. Het draait om wat mensen met geld doen. Dat maakt het goed of slecht. Jij bepaalt zelf hoe je je geld inzet, of je er goede of slechte dingen mee doet. Het is hoog tijd dat er in onze maatschappij meer mensen komen die goed verdienen en laten zien hoe je goed met veel geld omgaat.” Ellen weet als geen ander dat de digitale en technologische revolutie The Power terugbrengen naar The People. Techniek, grondstoffen, maar ook zeker geld komt weer terug naar de massa. De toekomst is overvloed voor iedereen!
Petra Iuliano op managementboek.nl
Ik moet bekennen dat ik met de nodige scepsis aan ‘Een zaak van fans’ begon. Als romanschrijfster en schrijfdocente zou ik mijn kromme tenen maar moeten vergeten en gaan voor de inhoud. Want die leek me interessant. Ellen de Lange-Ros heeft al mijn vooroordelen met haar boek van tafel geveegd: vlot en leesbaar geschreven. Voorzien van cliffhangers, zodat je na ieder hoofdstuk door wilt lezen. Dat is dé manier om een lezer door het verhaal heen te trekken. Ellen heeft niet alleen een unieke vorm gevonden voor lastige materie, maar die vorm ook nog eens goed uitgevoerd. Chapeau! Een zaak van fans geeft een heldere kijk op marketing in een verleidelijke vorm.
Marjon Sarneel op managementboek.nl