• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor slimme of creatieve zzp'ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
    • Business coaching voor zzp’ers
    • Begaafd en zzp’er worden?
    • Coole klussen krijgen in grote organisaties
    • Vlot schrijven voor LinkedIn
    • De bullet journal voor professionals
    • SEO voor luie bloggers
    • Meer bereiken met Zacht Werken®
  • GroeiScan
  • Boeken & publicaties
    • Boek – De 5 groeifasen voor zzp’ers
    • Boek – Ontdek je begaafdheid
    • Boek: Een zaak van fans
    • Boek – Een zaak van zacht werken
    • Boek – Een zaak van geld
    • Boek – Een zaak van hart-werken
    • Boek – Een zaak van jezelf
    • Boek – Zin in je werk
  • Artikelen
  • Gratis
Je bent hier: Home / Businesscoach / Bedrijfsgroei / Ondernemen met tegenslag

Ondernemen met tegenslag

Bedrijfsgroei, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, MKB, Ondernemen, ZZP

door Ellen de Lange-Ros

Samen met Paul zit ik rond de tafel. Hij wil advies voor z’n bedrijf dat zware tijden doormaakt. Zuchtend kijkt hij uit het raam: “Waarom gaat het nou nooit eens vanzelf!” roept hij. “Altijd moet ik er aan trekken, m’n best doen, zijn er weer nieuwe problemen waar ik een oplossing voor moet vinden.”

Ik spreek regelmatig ondernemers als Paul. Aardige enthousiaste mensen die hard werken in hun bedrijf. Maar die daarbij dagelijks worden geconfronteerd met tegenslag, zoals:

  • Klanten die kiezen voor een concurrent
  • Klanten die laat betalen, waardoor je cash-flow in gevaar komt
  • Een financiering die niet rond komt
  • Een product dat flopt en waarvoor je geen klanten krijgt
  • Veel te weinig aanmelders voor je event
  • Te weinig bezoekers aan je showroom, winkel, website
  • Klanten die geen hoge prijzen willen betalen en die steeds om korting vragen
  • Dit jaar opnieuw een tegenvallende omzet

Zulke tegenslag en problemen zijn bekend bij veel ondernemers. Wat veel mensen niet beseffen, is dat de groei van je bedrijf juist bij deze tegenslagen begint. Hoe kan dat?

Tegenslag treft elke ondernemer. Iedereen heeft te maken met klanten die kiezen voor een ander en elke ondernemer wil meer bezoekers op z’n website. Maar… lang niet elke ondernemer gaat hard aan de slag of slimme oplossingen verzinnen om zo’n probleem op te lossen. Doe jij dat wel? Laat jij je niet kisten door tegenslag en ga jij een oplossing vinden? Dan loop je al snel voor op een groot deel van je concurrenten. Juist door creatieve oplossingen te vinden voor hardnekkige problemen bouw je aan een gezond bedrijf.

Bovendien: hoe meer je jezelf traint in het vinden van creatieve oplossingen, hoe beter je er in wordt. Hoe groter de uitdagingen worden die je aankunt. Met elke oplossing die je verzint heb je niet alleen een probleem opgelost, maar ook je vaardigheden als ondernemer en mens vergroot. Zo bouw je niet alleen aan een steengoed bedrijf, maar wordt je zelf een steengoede ondernemer die tegen stormen is opgewassen.

Tegenslag? Voor de echte ondernemer is het niet iets om over te klagen, maar is het een uitdaging die om een oplossing schreeuwt. Een oplossing waarmee zowel jij als je bedrijf sterker worden.

Paul kijkt me lachend aan: “Als je het zo bekijkt, dan vallen m’n problemen inderdaad best mee”, zegt hij. “Ik zou een aantal zaken anders kunnen aanpakken, anders dan al m’n concurrenten het doen. Dan ga ik werken op een manier die nog niemand in mijn branche doet. Als je het zo bekijkt, wordt die tegenslag voor mijn bedrijf juist een kadootje!”

Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp
  • Ben jij hoogbegaafd en overweeg je een eigen bedrijf? Dit wil je weten om te starten als zzp’er.

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Ben jij hoogbegaafd of bijzonder begaafd?
  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf
  • Ben je hoogbegaafd en overweeg je te starten als zzp’er? Dit wil je weten (met gratis begaafde-zzp-scan).

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Persoonlijke business coach voor slimme, creatieve en begaafde zzp'ers

Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}