• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Klant-tertainment / Hoe de experts van Pixar de saaie dingen toch leuk maken

Hoe de experts van Pixar de saaie dingen toch leuk maken

Klant-tertainment, Liefde, Positief, Praktijk

door Ellen de Lange-Ros

Je weet dat het belangrijk is om een goede relatie met je klant te hebben. Je weet dat het daarbij niet alleen draait om functionele aspecten van je product. Je weet dat ervaring belangrijk is, dat je je klant moet vermaken. Maar soms heb je nu eenmaal van die saaie dingen die toch belangrijk zijn. Denk aan de algemene voorwaarden die je moet leveren. Of aan de aftiteling van je film, waarin je graag al je medewerkers de credits wilt geven die ze verdienen. Ben je een expert in entertainment, dan weet je hoe je het je klant naar de zin maakt. Dan weet je bijvoorbeeld hoe je je klant tot het laatste moment blijft boeien, zelfs tot na de aftiteling van je film. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit eenvoudige voorbeeld van Toy Story 3 van Pixar.


In plaats van een saaie aftiteling, waarbij mensen massaal de bioscoop uitlopen, hebben ze nog een paar kleine extraatjes bedacht aan het einde van de film. Bezoekers blijven zitten om te kijken naar de kleine extra verhaaltjes na de hoofdfilm. En kijken met een schuine blik naar de aftiteling. Klanten blij, want ze krijgen nog een leuk extraatje. En Pixar blij, want de medewerkers in de aftiteling krijgen veel meer aandacht dan bij een reguliere saaie aftiteling.

Vraag je eens af wat jij van Pixar kunt leren. Hoe leuk zijn jouw saaie interacties met je klant? En hoeveel leuker kun je die maken? Denk aan een stripverhaal waarin je de belangrijkste algemene voorwaarden uitlegt. Of maak een routekaart van je gebruiksaanwijzing. Hoeveel leuker kun jij het maken voor jouw klant?


Doe je mee met deze slimme mastermind? Een jaar lang aan de slag in een kleine groep slimme zelfstandigen, aangevuld met één-op-één advies bij jouw bedrijf. Inschrijven kan nog tot en met eind mei. Hier lees je er alles over.


Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Klant-tertainment: zo maak je saaie dingen weer leuk voor je klant | Faxion schreef:
    25 september 2011 om 23:14

    […] Want er zijn juist in de ‘ruimte na de kassa’ volop leuke dingen mogelijk. Denk aan de verrassende aftiteling van Pixar waarmee ze kijkers blijft boeien. Of denk aan de groene lampjes waarmee IKEA haar klanten al in de parkeergarage extra aandacht […]

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.