Soms maakt één woord een wereld van verschil. Luister eens goed naar jezelf en je collega’s. Hoe praten jullie eigenlijk over je klant? Welke woorden gebruik je, wanneer het om je klantcontact gaat?
- Moet je even een bonnummer afhandelen?
- Verwerk je urgente dossiers?
- Tel je het aantal inkomende calls?
- Meet je de score van een respondent in je onderzoek?
- Ben je op zoek naar meer nieuwe gebruikers van je startup?
- Tel je het aantal unieke bezoekers op je website?
- Wordt je afgerekend op het aantal leads?
Kijk verder dan je bonnummers en je dossiers. Kijk je klant recht in zijn ogen. Luister eens goed naar jezelf en je collega’s. Luister naar de woorden die jullie gebruiken. In welke woorden zit jouw klant verstopt?
Luister nog eens goed. Denk na. Uiteindelijk gaat het niet om dossiers, calls, respondenten, bonnummers, gebruikers, leads of bezoekers. Het gaat steeds om hetzelfde: het gaat om een klant. Jouw klant. Mensen met een gezicht. Mensen voor wie jij het verschil kunt maken. Mensen die jij een leuke dag kunt bezorgen. Of niet.
@werkbetercoach zegt
Waar zit jouw klant verstopt? http://t.co/VEKaNRnk via @@EllenFaxion