Als ik dichterbij kom merk ik dat ik mijn pas versnel. Ik schiet de winkel binnen, met dat bekende appel-logo boven de deur. Eerst vergaap ik me aan de mooie laptops. Ik heb er al eentje en die doet het nog prima: geen enkel excuus dus om er één aan te schaffen. Of zal ik zo’n mooi toetsenbord erbij kopen? Dan loop ik naar de iPad mini’s… wat zijn ze mooi! Zal ik? Hebberig kijk ik naar het kleine apparaat met het glasheldere scherm. Al snel loop ik door naar de nieuwe iPhones. Hoewel de mijne het nog uitstekend doet, kom ik bijna in de verleiding. Zal ik?
Alles schreeuwt naar me: koop mij!
Ik ken mezelf en weet dat het bij elk bezoekje aan de Apple winkels bijna misgaat. Ik word er zo ontzettend hebberig! Alles is mooi, ziet er verleidelijk uit. Alles schreeuwt me toe: raak me aan. Probeer me uit. Koop mij! Weet je dan maar eens te beheersen.
Het is dan ook niet gek dat de verkopen van Apple de records breken. De inkomsten van Apple zijn hoger dan het bruto binnenlands product van menig land. Hoe doen ze dat? Met die hebberigheid! Het bedrijf heeft niet alleen een grote fanclub, maar weet je bij elk contact hebberig te maken.
Verveeld hangen de verkopers tegen de toonbank
Als ik de Apple Store uitwandel, zie ik twee deuren verderop een pand vol schreeuwende posters: leegverkoop, opheffing. De winkel is leeg, verveeld hangen de verkopers tegen de toonbank. Dezelfde winkelstraat, hetzelfde winkelende publiek. Maar een totaal ander beeld. Hoe kan dat? Het is simpel: in deze winkel ontbreekt de hebberigheid. Hier wíl je niet eens naar binnen.
“Mijn website levert me amper klanten op”
In winkels is het duidelijk: je ziet direct of een winkel publiek trekt of niet. Maar hoe zit dat online? Ook online zijn er grote verschillen. Er zijn websites die volop publiek trekken én verkopen realiseren. Maar ook online is er ‘leegstand’. Veel ondernemers klagen: ik heb die website wel, maar eigenlijk levert hij amper klanten op. Of ze hebben wel veel bezoekers, maar die kopen niets.
Zo verleid je mensen op internet
Ook online geldt: krijg je genoeg bezoekers én weet je je bezoekers hebberig te maken? Dat bepaalt het succes van je online onderneming. Teveel websites richten zich op een kek design, of zijn een vergaarbak van informatie. Maar daar verleid je geen mensen mee. Zo ben je de nerd die op een feestje uitgebreid praat over sterrenstelsels, terwijl het meisje tegenover je verveeld een andere kant op kijkt. Praat jij online zo met je klanten? Ben jij online een nerd? Of weet je klanten echt te verleiden? Dat is de essentie van online succes.
Maar hoe pak je dat nou aan? Hoe kun je klanten via internet verleiden om bij jou te kopen? Daarover kun je op donderdagavond 7 november meer leren. Dan vertelt Aartjan van Erkel je alles over verleiden op internet.
Aartjan is auteur van de bestseller ‘Verleiden op internet’. Zijn persoonlijke obsessie is: wetenschappelijk bewezen overtuigingstechnieken toepassen op websites, om klanten te verleiden en meer te verkopen. Hij werkte met marktleiders als Booking.com, Ditzo, de Postcode Loterij en Triodos Bank om hun site te verbeteren. Maar ook kleinere ondernemers en webshops kunnen veel van hem leren.
Aartjan heeft in de afgelopen jaren mega-ontdekkingen gedaan. Dingen waardoor zijn klanten veel meer verkopen. Wat heb jij daar nu aan? Heel simpel: jij mag meedoen aan een gratis webinar, waarin Aartjan je persoonlijk vertelt over zijn 10 grootste eye openers uit 10 jaar online verkoop. Dit webinar is exclusief voor lezers van De Glazenwasser. Het wordt live gehouden op donderdagavond 7 november om 19 uur. Je kunt het webinar alleen live volgen, er wordt dus geen opname van gemaakt. Klik hier en meld je nu aan.
@vlissingen53 zegt
Waarom je niets via je website verkoopt http://t.co/G7UMCC0oCe via @@EllenFaxion