• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Business to business / Sociale media of de hippe spijkerbroek van de domme ondernemer

Sociale media of de hippe spijkerbroek van de domme ondernemer

Business to business, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, MKB, Online marketing, Sociale media, ZZP-tips

door Ellen de Lange-Ros

Op m’n gemak wandel ik door het grote warenhuis. Ik kijk naar de nieuwe kleding en schoenen, maar eigenlijk vermaak ik me minsten zoveel met de mensen om me heen. Bij de paskamers staat een pubermeisje een spijkerbroek te passen. Als verliefd strijkt ze over de stof van de broek en ze krijgt een besliste trek rond haar mond. Deze broek moet ze hebben. Dat is aan haar hele lichaamstaal te zien. Anders hoort ze er straks niet bij op het schoolplein. Met deze broek zal die leuke jongen vast wel verliefd op haar worden. Het lijkt een puberaal tafereeltje, maar helaas zie ik in veel serieuze organisaties hetzelfde gebeuren.

Dan gaat het natuurlijk niet om spijkerbroeken. Maar bijvoorbeeld wel om sociale media. Veel organisatie willen niet achterblijven op het grote ondernemers-schoolplein. Ook zij willen er bijhoren, met de nieuwste rages meedoen. En dus investeren ze in sociale media. Een mooie pagina op Facebook, een twitteraccount of een tool om online buzz te volgen. Zo zijn ze weer helemaal bij de tijd. Denken ze.

Hoe hou je je nieuwe Facebook pagina levend?

Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger. Na het optuigen van de Facebookpagina lukt het vaak nog wel om in korte tijd veel fans te krijgen. Het weggeven van een begerenswaardige iPad via een leuke actie doet wonderen. Maar dan? Hoe hou je die pagina met een paar duizend volgers levend? Of hoe zorg je ervoor dat je twitteraccount de goede volgers trekt en dat je niet alleen wordt gevolgd door spammers die hun spullenboel aan jou kwijt willen? Sociale media lijken een wondermiddel. Maar zullen die interessante nieuwe klanten dankzij zulke tools echt verliefd op je worden?

Populair worden gaat niet vanzelf

Populair zijn op het schoolplein heeft met veel meer te maken dan alleen het goede merk spijkerbroek. Het gaat ook om uitstraling, om echte interesse in andere mensen. Hetzelfde geldt voor het opbouwen van een goede band met je klanten. Sociale media lijken op die hippe spijkerbroek. Je denkt dat populariteit dan vanzelf gaat, dat je dan wel een boeiend sociaal klanten-leven krijgt. Natuurlijk werkt het niet zo.

Voor een goede band met enthousiaste klanten is veel meer nodig. Sociale media kunnen daarbij helpen, maar zijn nooit het startpunt. Het begint met jezelf, met de waarde die je aan klanten biedt. Aan de relaties die je opbouwt. Heb je dat op orde? Dan kunnen sociale media daarna zorgen voor enorme versnelling en groei. Pak je het op die manier aan? Dan zijn sociale media veel meer dan een modegril en zorgen ze er voor dat je als bedrijf echt modern voor de dag komt. Daar kan geen hippe spijkerbroek tegenop!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.