• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • ZZP Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Ideale klant en niche / Wees klantgericht: verhoog je prijzen

Wees klantgericht: verhoog je prijzen

Ideale klant en niche, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Ondernemen

door Ellen de Lange-Ros

Met een lage prijs hoef je nooit de beste te zijn. Je daagt jezelf uit om het met minder te doen: minder personeel, minder dure ingrediƫnten, minder materiaal. Je komt in de efficiƫntie-cyclus. Je gaat focussen op je processen, je inkoopprijzen, je personeelskosten. Door dat goedkoop te doen, kun jij de wedstrijd winnen. Je gaat focussen op jezelf. Zo blijf je in de race.

Bedenk eens welke cyclus je in gang zet met een hoge prijs. Klanten komen niet meer vanzelf. Je moet wat bijzonders bieden. Je moet de allerbeste zijn. Je moet hun wensen het allerbeste begrijpen. Je moet hun probleem excellent oplossen. Je moet het makkelijkst te gebruiken zijn. Het langste meegaan. De mooiste zijn. Verhoog je prijzen. En dwing jezelf om je klant meer waarde te bieden.

NB: Dit werkt natuurlijk alleen in een open markt waar klanten vrij kunnen kiezen uit aanbieders. Het werkt bij kleding, computers of telefoontoestellen. Maar is jouw organisatie monopolist? Dan gaat deze regel niet op. Hij geldt niet voor het aanvragen van een paspoort. En hij geldt ook niet als jij prijsafspraken maakt met je concurrenten om prijzen kunstmatig op te krikken.

Hoge prijzen helpen je. Ze helpen je om ultiem te focussen op de meerwaarde die je biedt. Om te focussen op wat je klant nodig heeft. Wees klantgericht, verhoog je prijs.



Lees Interacties

Reacties

  1. Eva | klantgericht zegt

    8 februari 2012 om 11:50

    Klantgericht is zeker niet de goedkoopste zijn, maar de beste koop . Prijs is nooit het belangrijkste. Klantgericht zijn geeft voor de meer prijs een betere aankoop. Eva Joos.

    Beantwoorden
  2. @ConsumPsy zegt

    27 januari 2013 om 08:41

    Leuke insteek van @EllenFaxion: “Wees klantgericht: verhoog je prijzen” http://t.co/PKVNqfgS > #biedmeerwaarde

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien