• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf / Een superpromoter als brug tussen twee oevers

Een superpromoter als brug tussen twee oevers

Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Positief, Superpromoter

door Ellen de Lange-Ros

Het is een stralende zaterdagochtend. Met m’n racefiets rijd ik langs de Lek en geniet van het uitzicht op de brede dijk. Terwijl ik langs het water fiets bedenk ik me hoe hetzelfde water honderden kilometers terug nog een smal stroompje was. Een stroompje dat ergens hoog in de bergen een oorsprong heeft en gedurende zijn weg naar de zee langzaam toeneemt tot de brede hindernis in het landschap waar ik nu langs rijd. De overkant lijkt onbereikbaar ver weg en alleen met een brug of pontje kun je er komen.

De brede rivier doet me denken aan een grote organisatie. Ooit, in een ver verleden begon de organisatie als een idee: een ondernemer met een plan en een paar eerste klanten voor wie het idee veel waarde had. Langzaam groeide het bedrijf en werd de stroom groter en breder. Vanaf dat moment lijkt het wel alsof de medewerkers van het bedrijf aan de ene oever staan en de klanten aan de andere kant. Bij de oorsprong van een bedrijf zijn ondernemer en klant verenigd en hebben ze hetzelfde doel: meerwaarde leveren aan klanten met een goede dienst. Na verloop van tijd, door de groei van het bedrijf, lijken de twee partijen steeds verder uit elkaar te raken. De stroom van het bedrijf wordt zo groot dat er bruggen of pontjes nodig zijn om de klant-oever te verbinden met de oever van de interne medewerkers. Het is niet meer vanzelfsprekend dat medewerkers weten wat de klant wil, daar moet je moeite voor doen.

Afgelopen week heb ik in een sessie met superpromoters van een organisatie ervaren dat daar bijzondere dingen kunnen gebeuren. De enthousiaste klanten van een bedrijf blijken namelijk bijzonder goed te beseffen waar het bedrijf voor staat. Ze zien precies waar de meerwaarde van de organisatie ligt én kunnen dat vertalen in concrete toepassingen en ideeën. Ook kunnen ze het corporate imago goed onder woorden brengen. Een sessie tussen enthousiaste klanten en medewerkers is daardoor een fantastische brug tussen de twee oevers van klanten en medewerkers. Het is een brug die de vanzelfsprekende oorsprong van het bedrijf weer laat zien, de bron waarmee het ooit begon, toen er nog geen sprake was van een tweedeling tussen klant en medewerkers die op verschillende oevers staan.

Al peinzend over de grote afstand tussen klanten en medewerkers en de twee oevers fiets ik verder langs de rivier. Zou ik al snel naar de overkant kunnen, of moet ik nog tien kilometer verder rijden? Wat mij betreft wordt het hoog tijd voor een goede brug!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.