• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Ondernemen / Gebruik jij de pro-moter van je organisatie?

Gebruik jij de pro-moter van je organisatie?

Ondernemen, Positief, Superpromoter

door Ellen de Lange-Ros

In veel organisaties ligt de nadruk op het oplossen van fouten, het voorkomen van problemen of het afhandelen van klachten. Daardoor ontstaat haast als vanzelf een focus op wat er niét goed gaat. Organisaties met de focus op fouten, zijn voornamelijk bezig met het verhelpen van blokkades en remmen. Het is wel nodig, maar… wil je echt harderr rijden, dan kun je beter zorgen voor een sterkere motor. Die motor is eenvoudig te vinden: dat is de meerwaarde die je enthousiaste klanten ervaren.

Het is interessant dat deze werkwijze in marktonderzoek steeds meer aandacht krijgt. Reichheld heeft de Net Promotor score op de agenda gezet in veel organisaties, waarbij meer aandacht uitgaat naar de echte fans. Rijn Vogelaar richt zich op de superpromoters, de klanten die niet alleen enthousiast zijn, maar dat enthousiasme ook actief in hun grote netwerk delen.

Het is fantastisch om in de praktijk te horen hoe enthousiaste klanten over een bedrijf praten. Ze geven haarfijn aan waar de echte meerwaarde ziet die de organisatie aan hen als klanten biedt. “Ik weet dat ik hier eerlijk advies krijg”, “de kwaliteit van de produkten is gewoon het allerbeste en ik merk dat alles altijd werkt”, “de mensen maken het verschil en je kunt er op vertrouwen dat je altijd een goed advies krijgt”. Deze uitspraken laten haarfijn zien wat de motor van jouw organisatie is, dat vetelt de superpro-moter je!

Sessies met superpromoters zijn voor een bedrijf goud waard. Ze helpen op de strategische koers op te frissen: waarvoor bestonden we ook alweer? Ook laten ze zien wat de mond-tot-mond-reclame is die in de praktijk wordt gebruikt. Deze inzichten kunnen vervolgens verder worden gebruikt, bijvoorbeeld om de strategie en marketing van de organisatie echt klantgericht te laten blijven. Niets werkt zo slecht als marketing die uit holle kreten bestaat die in de boardroom met dure consultants zijn bedacht.

Ik wil elk topmanagement van een grotere organisatie dan ook uitdagen om een volgende strategiesessie niet met adviseurs, maar met superpromoters om tafel te gaan. Dat geeft écht scherp zicht op wat er buiten je organisatie gebeurt en biedt de uitgelezen kans om de strategie aan te laten sluiten op wat klanten bij je vinden passen. Durf jij het aan om met superpro-moters je organisatie in een hogere versnelling te krijgen?



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Baal jij ook zo van je klanten? | Faxion schreef:
    23 oktober 2011 om 23:40

    […] van je organisatie. Zij zijn het ‘waar jet het voor doet’. Deze superpro-moters zijn de moter achter jouw […]

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.