• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

businesscoach

Voor zzp-ers & ondernemers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Internet voor je bedrijf / Negeren kan niet meer

Negeren kan niet meer

Internet voor je bedrijf

door Ellen de Lange-Ros

Bij elk bedrijf gaat wel eens wat fout. Klanten laten het er dan niet bij zitten en gaan reageren. Nu valt het niet altijd mee om op tijd te reageren op foutjes, dus reageer je even niet en laat je klanten even wachten. Een aantal jaren geleden was dat een strategie waar je wel mee weg kwam als de rijen klagende klanten niet te lang werden. Zolang je niet voor Kassa of Radar werd uitgenodigd was er niet veel aan de hand.

Deze strategie werkt vandaag de dag niet meer. Gaat er eens wat mis bij een twitteraar met een flinke groep volgers? Dan staat al snel het volgende bericht online:

Wat er dan gebeurt is exemplarisch en hilarisch. Een twitteraar zoals Nico Dijkshoorn krijgt al snel tips toegespeeld vanuit z’n 25.000 volgers. Zoals het telefoonnummer van Ticketmaster waar de mensen zitten die problemen wel kunnen oplossen. Voor een BN-er als Dijkshoorn worden de zaken dan snel geregeld, zodat negatieve PR wordt voorkomen. Dijkshoorn is echter niet te beroerd om zijn ervaringen en inside-kennis ook even met ons te delen:

Hoeveel boze en wachtende klanten zou Ticketmaster hebben buiten Nico Dijkshoorn? Reken maar dat die de komende maanden ook dit nummer weten te vinden.

Was het niet handiger geweest om dit soort problemen gewoon direct goed aan te pakken? Met een helpdesk die wel snel reageert en waar voldoende mensen zitten om problemen op lossen. Denk niet dat dit alleen bij Ticketmaster voorkomt. Dit is een hele gewone situatie met een hele gewone kritische consument die geholpen wil worden bij problemen. Ook jouw organisatie wordt zo op twitter genoemd bij problemen. Wil je dat niet? Dan zit er maar één ding op: voorkom dit soort publiciteit en zorg dat je je klanten direct goed helpt. Negeren, dat kan echt niet meer.



Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien