• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Internet voor je bedrijf / Wordt jouw Sales-afdeling gerund door je klanten?

Wordt jouw Sales-afdeling gerund door je klanten?

Internet voor je bedrijf

door Ellen de Lange-Ros


In de nieuwsbrief van XS4ALL staat deze maand een interessante overpeinzing van Bob Overbeeke:

“Bedrijven die succesvol voorop lopen op internet zien hun klanten niet meer als klanten. Neem nou Amazon. Klanten van Amazon schrijven de boekrecensies en kunnen een boekenwinkeltje openen op hun eigen website. (..) Inmiddels verkopen de klanten van Amazon meer boeken dan Amazon zelf op haar eigen website. Dat roept de vraag op wie nu de boekenwinkel runt. Eigenlijk hebben de klanten veel werk van Amazon overgenomen. Buiten het bedrijf werken meer mensen voor Amazon dan binnen het bedrijf. Ze staan als het ware op de schouders van Amazon. Bedenk eens wat dit zou betekenen bij uw organisatie.”

Volgens Overbeke moeten organisaties zich niet afvragen hoe ze nieuwe media inzetten in de communicatie met klanten,
maar moeten ze overwegen welke rol ze klanten in de toekomst gunnen en welke rol ze zelf gaan spelen.

Vanuit verschillende bedrijfstakken zijn er voorbeelden van klanten die worden ingezet. Zo laat LEGO haar klanten bouwwerken ontwerpen die later als doos verkocht worden. Verder zijn er natuurlijk veel blogs of sites waar lezers zelf bijdragen aan de content van hun online ‘krant’. Denk echter niet dat dit uniek is. Decennia geleden waren er al parties van Tupperware waarin huisvrouwen de sales voor hun rekening namen.

Toch zijn er vandaag de dag nog veel organisaties die huiverig zijn en er weining mee doen. Het is de moeite waard om je af te vragen hoe jouw organisatie hier meer mee kan doen. Waar zijn je klanten sterk betrokken. Wat regelen fans nu al zelf? Door hier meer mee te doen staat ‘de klant’ niet langer buiten de organisatie, maar worden klanten een integraal onderdeel een organisatie. Klantgericht werken verandert in samenwerken en kan leiden tot een langdurige verbintenis tussen organisatie en klant. Wanneer viert jouw organisatie het koperen bruiloftsfeest omdat je al 12,5 jaar samen bent met je klant?



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.