• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Glazenwasser / Hoe mijn klanten producten verzinnen

Hoe mijn klanten producten verzinnen

Glazenwasser, Internet voor je bedrijf

door Ellen de Lange-Ros

Deze maand is het vijf jaar geleden dat ik één van de belangrijkste ideeën uit m’n leven kreeg. Zo’n inzicht dat als een lichtflits door je hoofd schiet en je bestaan voorgoed verandert. Vijf jaar geleden was dat het idee om m’n baan op te zeggen en voor mezelf te beginnen, om bedrijven te helpen om meer klantgericht te werken.

Niet helemaal volgens plan

Vorige week bladerde ik m’n oorspronkelijke bedrijfsplan nog eens door. Een paar dingen doe ik nog steeds, zoals bedrijven helpen om klantgerichter te werken. Maar veel dingen heb ik uiteindelijk anders aangepakt. Al doende zijn nieuwe producten ontstaan, diensten waar ik vijf jaar geleden nooit aan had gedacht. Zo zijn m’n slimme surveys ontstaan tijdens een interimklus bij KPN, maar zijn er inmiddels al veel andere organisaties die er veel klantinzicht door hebben gekregen.

Een belangrijke inspiratiebron in de afgelopen vijf jaren waren m’n eigen klanten. Zij geven me elke dag weer slimme feedback. Vertellen me welke diensten waardevol zijn en vragen om nieuwe diensten die ik nog niet had bedacht.

Nieuwe producten dankzij m’n klanten

Nu ik terugkijk, zie ik dat de mooiste diensten zijn bedacht uit de interactie met m’n klanten. Een probleem waarvoor ik een slimme oplossing bedacht heb, een slimme vraag van een klant waarmee ik veel meer partijen kan helpen. In de gesprekken met klanten groeien kansen en nieuwe producten. Ik heb geleerd dat juist m’n klant me vaak kan vertellen wat ik moet doen. De feedback van m’n klanten helpt me om mijn bedrijf te laten groeien.

Ook jouw klanten hebben ideeen

Bij andere bedrijven zie ik hetzelfde: klanten hebben veel ideeën hoe de dienstverlening beter kan. Maar veel bedrijven worstelen met een probleem: hoe zorg je ervoor dat al die ideeën van klanten bij de goede mensen terecht komen? Dat er echt wat mee gebeurt? Hoe zorg je ervoor dat iedereen scherp zicht houdt op de klant? Dat de ramen naar buiten helder zijn? Dat is nog steeds een grote uitdaging. Een zakelijke Glazenwasser is daarbij onmisbaar.

Met m’n blog De Glazenwasser en bedrijf Faxion is er daarom nog veel werk te verrichten. Klantgericht werken, precies weten wat je klant wil, scherp zicht op je klant? Sociale media daarbij slim inzetten? Het zijn nog steeds grote uitdagingen bij veel grote en kleine organisaties. Daar ben ik na vijf jaren nog lang niet klaar mee. Wel ben ik razend benieuwd naar de toekomst. Die zal ook wel weer niet helemaal volgens plan verlopen. Welke nieuwe producten en diensten zouden m’n klanten de komende vijf jaren voor me verzinnen? Ik kijk er nu al naar uit!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.