• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf / Luister jij al met twee oren?

Luister jij al met twee oren?

Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Internet voor je bedrijf, Positief, Superpromoter

door Ellen de Lange-Ros

Alles heeft twee kanten: kop en munt,  hoog en laag, zwart en wit. Toch zijn er veel organisaties die bij het contact met hun klanten maar naar één kant kijken. Vaak is er vooral aandacht voor de negatieve kant, de klagende klanten met problemen. Maar die klagende klant heeft een tegenhanger die minstens zo belangrijk is: je fans of superpromoters.

Superpromoters zijn enthousiaste klanten die hun enthousiasme delen met anderen en invloed hebben (daar kun je meer over lezen in het boek ‘De superpromoter‘ van Rijn Vogelaar). Zo’n enthousiaste klant kan een enorm effect hebben op je organisatie, of je nou eenpitter bent of een multinational.

Toch hebben veel organisaties maar weinig aandacht voor hun enthousiaste klanten. Want wees eens eerlijk: welk proces heb jij ingericht waar enthousiaste klanten hun reacties kwijt kunnen? Hoe meet jij waar je klanten het meest enthousiast over zijn? Of hoe faciliteer jij je klanten zodat ze hun enthousiasme meer met anderen delen? Welke instructies krijgt jouw webcare team om te reageren op lovende berichten in sociale media? Want denk niet dat sociale media alleen draaien om geklaag. Ervaringen van bijvoorbeeld Unilever laten juist zien dat in online conversaties enthousiasme vaak de boventoon voert. Het is een gemiste kans als je daar niets mee doet.

Het is alsof organisaties maar met één oor naar hun klanten luisteren. Voor fouten, problemen en klagers is er volop aandacht. Maar welk oor luistert naar de enthousiaste verhalen? Zorg ervoor dat je niet alleen oor hebt voor je klagers, maar ook voor je fans. Luister jij al met beide oren naar je klant?

Wil je weten waarom superpromoters zo ontzettend belangrijk zijn voor je organisatie? Lees meer over superpromoters op De Glazenwasser, of schaf het uitstekende boek ‘De superpromoter‘ aan van Rijn Vogelaar. Daar word je zeker enthousiast van!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.