• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

businesscoach

Voor zzp-ers & ondernemers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Internet voor je bedrijf / NGNR: Sociale media aan het werk en de revolutie waarin we allemaal Columbus worden

NGNR: Sociale media aan het werk en de revolutie waarin we allemaal Columbus worden

Internet voor je bedrijf, ngnr2011, Sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Deze week werd New Games, New Rules georganiseerd (oftewel #ngnr2011 op Twitter), waarin werd gepresenteerd hoe je sociale media kunt inzetten in marktonderzoek om je klant beter te kennen. In een serie blogposts over het event lees je de belangrijkste lessen uit elke presentatie. In deze post alles over ‘sociale media aan het werk’ en de nieuwe revolutie waarin we allemaal Columbus worden.

In m’n eigen presentatie kon ik ingaan op de stand van zaken rond sociale media. Recent heb ik een aantal professionals ondervraagd hoe ze sociale media inzetten in hun eigen werk. Wat zijn de belangrijkste lessen? De resultaten van het onderzoek kun je overigens zelf aanvragen in het gratis rapport ‘Sociale media aan het werk‘.

Zeer ervaren en zeer onervaren met sociale media

Sociale media worden heel wisselen gebruikt. Aan de ene kant is er een groep professionals die sociale media zoals Twitter, Facebook of LinkedIn dagelijks gebruikt. Aan de andere kant is er een hele grote groep die er nog nooit gebruik van heeft gemaakt. Dit laat duidelijk zien welke tweedeling er momenteel is. Sommigen hebben de voordelen van sociale media al ontdekt en gebruiken het volop. Anderen staan nog helemaal aan het begin. Gebruik je sociale media nog mondjesmaat en weet je eigenlijk niet goed wat je er in je werk mee moet? Dan ben je lang niet de enige! Ook deelnemers in de zaal bij New Games, New Rules herkennen massaal dit gevoel.

Iedereen zoekt naar kansen

Wat de professionals met elkaar delen, is dat ze allen zoeken naar de kansen en mogelijkheden van sociale media. Ook de ervaren mensen zoeken nog steeds hoe ze sociale media het beste kunnen gebruiken. Her en der zijn er al mooie voorbeelden van wat je met sociale media kunt bereiken. Zo zijn ‘de drie K’s’ van Kennis, Kennissen en Knaken een veelgenoemd voordeel.

Een belangrijke belemmering voor veel professionals is dat ze zich overweldigd voelen. Waar moet je in hemelsnaam beginnen? Een andere belemmering is dat het eigen management team of collega’s nog te weinig van sociale media begrijpen:

  • “De directie snapt niet wat het is en vindt het ook maar niets.”
  • “Niet iedereen ziet er nog het nut van in. “Er moet ook gewerkt worden” is wat je vaak te horen krijgt.”

We zitten middenin de revolutie

Door dit gebrek aan kennis zijn er veel organisaties die sociale media nog amper inzetten en zij missen kansen. Door alle mogelijkheden van sociale media verandert onze wereld snel. Kennis is nu, dankzij internet en sociale media, direct voorhanden en eenvoudig in te zetten. Dit is een revolutie die te vergelijken is met de boekdrukkunst of de stoommachine. Wij staan nu nog aan het begin van de revolutie, de echt grote veranderingen in werkwijze, verdienmodellen of organiseren moeten nog komen.

Ontdek zelf de nieuwe wereld

Wil je als organisatie deze revolutie overleven, dan is het belangrijk om bij te blijven. Je moet, als een echte Columbus, zelf de nieuwe wereld ontdekken. Dat doe je door niet langer te wachten, maar vandaag al klein te beginnen in je eigen organisatie. Ontdek wat bij jou past en waar je klanten op zitten te wachten. Daar zijn geen lange dure adviestrajecten voor nodig, maar het is wel belangrijk dat je leert van wat anderen doen en kennis over wat werkt met elkaar deelt. Dat delen van kennis was dan ook een belangrijk doel van het event New Games, New Rules en met deze serie blogposts wil ik daar verder aan bijdragen.

Hier lees je alle andere artikelen over New Games, New Rules.



Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien