• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

businesscoach

Voor zzp-ers & ondernemers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Internet voor je bedrijf / Wat jouw organisatie kan leren van de twitterende groenteman

Wat jouw organisatie kan leren van de twitterende groenteman

Internet voor je bedrijf, Online marketing

door Ellen de Lange-Ros

Terwijl ik een kopje thee inschenk, roept m’n zoontje enthousiast uit de woonkamer: “Mam, wist je dat bij meneer Meijer de hollandse biologische aardbeiden maar €1,99 kosten per 250 gram?” Ik wil bevestigend knikken, maar dan luister ik even echt goed naar wat hij zegt. “Hoe kom jij daar nou bij?” vraag ik stomverbaasd. De aanbiedingen van de bio-winkel om de hoek weten we nooit. “Gewoon, ik volg meneer Meijer op Twitter”, is het achteloze antwoord, terwijl hij doorzapt naar Hyves.

Waar moet je beginnen?

De biologische winkel om de hoek heeft net Twitter ontdekt. De kleine retailer experimenteert volop met het trekken van klanten en sociale netwerken. Hij post vrolijk over de ontwikkelingen en aanbiedingen van z’n winkel. Hij is daarmee niet de enige. Mijn recente onderzoek ‘Sociale media aan het werk‘ (hier kun je het onderzoek gratis aanvragen) laat zien dat heel veel professionals ‘aan de sociale media gaan’. Maar hoe begin je dan? Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn? Wat is wijsheid, waar moet je beginnen?

Iedereen is op zoek

Het onderzoek ‘Sociale media aan het werk‘ laat zien dat dat de ervaring met sociale media heel wisselend is. Aan de ene kant zijn er ondernemende professionals met uitgebreide ervaring. Aan de andere kant zijn er hoogopgeleide kenniswerkers die nog vrijwel niet met sociale media hebben geëxperimenteerd. Wat beide groepen echter delen, is dat ze nog steeds op zoek zijn. Iedereen zoekt nog naar de heilige graal, het gouden ei. Want laten we eerlijk zijn: sociale media zijn momenteel volop in ontwikkeling. Dagelijks worden er nieuwe toepassingen en apps ontwikkeld die de wereld weer een beetje anders maken. Bijblijven bij al die ontwikkelingen valt niet mee. Wat doet er nu toe? En hoe kun je sociale media nu zelf slim gebruiken in je eigen werk?

Investeren loont!

Voor mij lijkt de opkomst van internet en sociale media op de tijd van de eerste drukpersen. Ze werden, zoals veel nieuwe technologie, vooral ingezet om bestaande zaken handiger te doen, zoals het drukken van boeken die tot dan met de hand werden geschreven. Pas veel later ontstonden echt nieuwe toepassingen. Magazines, tijdschriften of kranten? Het zou nog lang duren voordat die zouden gaan verschijnen.

Met sociale media is het al net zo. We staan pas aan het begin van het begin. Veel toepassingen moeten nog ontdekt of ontwikkeld worden. Wat je met al die social media kunt? De tijd zal het leren. Eén ding is wel zeker: het loont om er in te investeren. Om je er in te verdiepen, te kijken wat anderen doen en goede raad te vragen. Maar ook om zelf aan de slag te gaan, te experimenteren, en zelf uit te vinden wat bij jouw organisatie en werkstijl past. Zoals de biologische winkel bij ons om de hoek. Een account op Twitter is eenvoudig gemaakt. En voordat je het weet staat er een moeder met twee kleine jongetjes in je winkel, vragend naar de hollandse biologische aardbeiden van die Twitter-aanbieding. Zo eenvoudig kan de eerste stap zijn!



Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien