• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Liefde / Waar zit jouw afdeling Klant-Enthousiasme?

Waar zit jouw afdeling Klant-Enthousiasme?

Liefde, Positief, Superpromoter

door Ellen de Lange-Ros

Organisaties zijn gewend om met alles rekening te houden. Voor klanten met een defect is er de servicebalie en die aardige verkoper helpt je graag als je een nieuw product zoekt. Heb je een klacht? Dan kun je bij de afdeling Klantreacties terecht.

Toch is er in veel organisaties een verrassende blinde vlek. Nou ja, een vlek? Noem het gerust een groot gapend gat. Een diepe afgrond. Een ravijn van onvermogen. Want… hoe gaan organisaties eigenlijk om met enthousiaste klanten? Welke processen zijn er ingericht om fans te ontvangen? Hoe communiceer je waar je klanten enthousiast over zijn? Hoe verspreid je binnen je organisatie waarom klanten je aanbevelen? En wanneer is je salesdirecteur voor het laatst op bezoek geweest bij een klant, gewoon omdat hij zo enorm tevreden was? Waarom geven zoveel organisaties weinig aandacht aan hun enthousiaste klanten?

In de Superpromoter Academy van Blauw Research wordt uitgebreid aandacht besteed aan deze blinde vlek. Het bureau kan zelfs een enthousiasme-scan uitvoeren om in kaart te brengen hoe goed jouw organisatie met je fans omgaat. Want zeg nou zelf: als je omzet voor een belangrijk deel wordt gerealiseerd dankzij je enthousiaste klanten, dan is het toch vreemd dat je daar niet bewust mee bezig bent?

Het is vreemd dat je wel kapitalen uitgeeft aan het binnenhalen van nieuwe klanten of het oplossen van klachten, terwijl je tegelijkertijd de motor van je organisatie, je enthousiaste klanten, niet bewust aandacht geeft. Want juist de enthousiaste klanten vormen je bestaansrecht. Zij zijn het waar je het uiteindelijk allemaal voor doet.

Het is als een voetballer die op alles let, behalve op de bal. Het is als een zeilboot zonder zeilen, een wielrenner zonder fiets. Een organisatie zonder afdeling Klant-Enthousiasme? Daarmee mis je de kern en je bestaansrecht! Hoe ga jij er voor zorgen dat juist je enthousiaste klanten de aandacht krijgen die ze verdienen? Waar komt de afdeling Klant-Enthousiasme in jouw organisatie?



Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Waar zit jouw afdeling Klant-Enthousiasme? | Faxion -- Topsy.com schreef:
    23 februari 2011 om 10:00

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Kristof De Wulf, Karin de Beer en Rijn Vogelaar, EllenDeLangeRos. EllenDeLangeRos heeft gezegd: Waar zit jouw afdeling Klant-Enthousiasme? http://bit.ly/gBhYZy #superpromoter #n3wnps #nps […]

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien