• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Ideale klant en niche / Op weg naar veel meer winst

Op weg naar veel meer winst

Ideale klant en niche, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Internet voor je bedrijf, Ondernemen, Online marketing, Slechte winst, Sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Ik vind het fascinerend dat onze voorouders in de steentijd in groepen van niet meer dan zo’n 20-30 mensen leefden. Zo’n groep trok rond en leefde van jagen en verzamelen, wat het land te bieden had. Omdat het voedsel beperkt was, kon de groep niet veel groter worden dan zo’n dertig mensen. Todat…

De situatie veranderde door de revolutie van de landbouw. Rondtrekken was niet langer nodig, mensen gingen op een vaste plek hun eigen voedsel verbouwen. Dat was slim. En het leverde veel meer op! Er was eten voor veel meer mensen. Er begonnen dorpjes te ontstaan. Er was tijd over voor cultuur, voor het ontwikkelen van slimme materialen. De mensheid begon aan z’n eerste grote revolutie en er zouden er nog vele volgen.

Ik denk dat grote en kleine bedrijven aan de vooravond van zo’n zelfde revolutie staan. Een revolutie die bovendien voor veel meer winst gaat zorgen. Wat gaat er gebeuren?

Altijd op jacht naar een nieuwe klant

Veel bedrijven zijn nog steeds eenvoudige jagers, als het gaat om de relatie met hun klant. Ze stropen rond, op zoek naar een nieuwe prooi. Zodra een klant eenmaal is binnengehaald, wordt hij verorbert. En gaat het bedrijf weer op jacht, op zoek naar de volgende klant. Veel bedrijven jagen, van klant naar klant. Het levert genoeg op om van te leven. Maar het kan veel beter. Hoe anders wordt het, als een bedrijf een akker gaat ontginnen.

Op weg naar goede winst

Je hoeft niet langer op jacht naar nieuwe klanten, maar je gaat je huidige klanten koesteren. Je gaat nadenken hoe je hun rendement kunt verhogen. Hoe je je klant nog meer kunt bieden. Je stop met valse beloftes, slechte winsten. Je gaat bouwen aan een winstgevende relatie die jarenlang duurt. Waarbij je als bedrijf steeds meer biedt, steeds meer waarde, voor jezelf en je klant. Dat is slim. En het levert je veel meer op! Je winst bestaat niet meer uit snelle succesjes van de jacht, maar uit duurzame waarde. Dat is echte winst, dat is goede winst. Je klanten worden je fans en dragen vanzelf nieuwe klanten aan. Zonder dat jij daar hard voor hoeft te jagen.

Sociale media en internet helpen je

Interessant is dat je internet en nieuwe media hierbij uitstekend kunt inzetten. Je kunt met slimme online tools precies weten wat je klant wil. Je leert wat z’n behoeftes zijn en hoe jij nieuwe diensten aanbiedt. Je weet waarom jouw superpromoters enthousiast zijn. Dankzij nieuwe media heb je maar 1.000 fans nodig voor een gezond bedrijf.

Het begin van jouw revolutie

Het is een theorie die veel mensen aanspreekt. Toch zijn er vrijwel geen bedrijven die het consequent doen. Stel jezelf eens de vraag: als je vanaf nu geen nieuwe klanten meer zou krijgen, hoe zou je dan extra waarde genereren voor je bestaande klanten? Welke extra producten ga je dan ontwikkelen? Hoe ga je alle energie die je nu nog stopt in het jagen op nieuwe klanten gebruiken om een vruchtbare akker te ontginnen? Een akker die je uiteindelijk veel meer oplevert. Zo’n akker wordt het begin van een revolutie voor jouw bedrijf. Een revolutie van meer winst. En veel meer waarde, voor jou en je klant.



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.