• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Business to business / Waarom je de televisie de deur uit kunt doen

Waarom je de televisie de deur uit kunt doen

Business to business, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Internet voor je bedrijf, Ondernemen, Online marketing, Sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Vrijdagavond schuif ik voor de televisie. Lucia, een klant van me, wordt geinterviewd in een tv-programma en ik wil natuurlijk weten hoe ze het er vanaf brengt. Hoewel ze veel interessants kan vertellen is het gesprek erg kort. Later hoor ik van haar dat ze veel goede tips en adviezen had gegeven, maar die zijn er allemaal uitgeknipt. Voor veel ondernemers zou het een drama zijn als zo’n PR-moment zo wordt ingekort. Is het voor Lucia een grote teleurstelling? Welnee!

Vrolijk vertelt ze over de opnames en de ervaring die ze heeft opgedaan. Ook vertelt ze dat het haar is tegengevallen hoeveel tijd er voor de inhoud is in het programma. Dan veert ze op: “Gelukkig ben ik daar ook helemaal niet van afhankelijk!” Ik knik. Voor Lucia en haar bedrijf doet zo’n tv-optreden er niet meer echt toe. En eigenlijk zou het voor ons allemaal zo moeten zijn. Hoe pakt Lucia dat aan?

Niet afhankelijk van ongeduldige journalisten

Lucia’s bedrijf groeit hard, tegen de recessie in. Elk jaar weer trekt ze meer klanten en stijgt haar omzet fors. Dat komt omdat ze in de afgelopen jaren een heldere strategie heeft gevolgd. Ze heeft consequent gebouwd aan haar eigen media, haar nieuwsbrief en blog. Inmiddels heeft ze duizenden vaste lezers die haar trouw volgen. Met hen deelt ze haar vakkennis, geeft ze tips en adviezen. Op de manier zoals zij het wil, zonder ongeduldige journalist die haar na 10 seconden afkapt.

Floreren dankzij je eigen mini-media

Lucia is een ondernemer uit het social media tijdperk. Voor haar zijn de traditionele massamedia minder belangrijk. Zij is niet afhankelijk van de grillen van journalisten. Zij hoeft geen dure zendtijd in te kopen, ze heeft haar eigen zender. Daarmee bereikt ze exact haar doelgroep met haar eigen boodschap. Ze is niet afhankelijk van de oude massa-media. Ze floreert dankzij haar eigen mini-media.

Voorbereid op de nieuwe economie

Natuurlijk heeft dat tijd nodig gehad. Ze heeft in alle rust haar akker bewerkt en gezaaid. Inmiddels komt haar oogst jaar na jaar op. Ze is een van de best-verdienende mensen waar ik mee werk. Maar ze is ook de ondernemer met de allermeeste vakanties in mijn klantenkring. Voor Lucia is televisie niet meer belangrijk. Ze maakt optimaal gebruik van sociale media, van direct contact met haar klanten. Ze is helemaal voorbereid op de nieuwe internet-economie. Terwijl de budgetten bij de televisie-programma’s dalen, groeien haar eigen mini-media elke week.

Op weg naar je eigen mini-media-imperium

Wat heb jij daar nou aan? Heel eenvoudig: zo’n succesvol bedrijf kun jij ook opzetten. Stap voor stap kun je je akker ontginnen, en sociale media succesvol gebruiken om echt klanten te trekken. Dat is geen kwestie van een snelle Facebook-actie, er komt meer bij kijken. Maar pak je het goed aan? Dan heb je straks je eigen mini-media-imperium. Dan ben je niet afhankelijk van anderen voor de relatie met jouw klant. Het is een razend interessante ontwikkeling die voor veel nieuwe kansen zorgt.

Ben jij klaar om die stap te zetten? Ben jij klaar voor je eigen mini-media-imperium? Ga jij de televisie de deur uit doen?



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.