• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Internet voor je bedrijf / Welke emoties ga jij delen?

Welke emoties ga jij delen?

Internet voor je bedrijf, Ondernemen, Online marketing, Sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Sociale media zijn technische tools. Via een scherm, protocollen en netwerken wisselen we informatie uit. Maar daar houdt de techniek dan ook helemaal op. Als je kijkt naar wat mensen doen met die sociale netwerken, draait het niet meer om de techniek. Het gaat om emoties.

Het gaat niet om techniek, maar om het delen van emotie

Mensen delen hun ergernis over een vertraagde trein. Maar ook het enthousiasme over een goede service, een mooi artikel, of gewoon een leuk filmpje. Ze delen hun liefde voor hun lifestyle en hun sneakers via de draden van hun sociale netwerk. Als je kijkt naar sociale media, dan draait het om emotie. Wat raakt me? Wat wil ik met anderen delen?

Sociaal zijn doe je niet met iedereen

Interessant is dat je emoties niet met iedereen deelt. Je kiest je netwerk, je kiest wat je van jezelf laat zien. Sociaal zijn doe je niet met iedereen. Dat doe je alleen met jouw clan, jouw tribe. Met gelijkgestemden, mensen die je kunt vertrouwen. Daar laat je zien wie je bent.

Waarom organisaties sociale media zo lastig vinden

Precies daarom is het voor veel organisaties zo lastig om de goede toon te vinden op sociale media. Want welke emoties wil je als organisatie delen? Organisaties doen zich meestal objectief en afstandelijk voor. Er is een woordvoerder, een communicatie afdeling, of een directie. Ze delen geen emoties, maar ze zenden informatie. Zij zijn gewend om formele verklaringen uit te brengen: een persbericht, een jaarverslag. Allemaal zaken met weinig emotie. Zaken die niet passen bij sociale media.

Het gaat niet om een social media policy voor je medewerkers

De meeste bedrijven willen wel graag succesvol zijn op sociale media. Ze willen een grote schare fans, trouwe volgers, meer klanten. Wil je als bedrijf sociale media goed inzetten? Dan begint het niet met een policy voor je medewerkers die voorschrijft wat ze wel of niet mogen delen. Veel belangrijker is het om te beseffen dat sociale media draait om emoties.

Wil je als organisatie succesvol zijn, dan moet niet alleen je financiele resultaten of je informatie goed managen. Je moet emoties begrijpen, delen en er goed op reageren. Emoties van jezelf en van je klanten. Voor veel organisaties is dat compleet nieuw. Het is iets waar managers nog aan moeten wennen. Geen wonder dat in directiekamers de emoties hoog oplopen zodra het om sociale media gaat.



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.