“Ik wil graag meer klanten. Daarom wil ik actiever worden op sociale media. Wat vind jij, moet ik gaan adverteren op Facebook, of op LinkedIn? Of moet ik meer doen op Instagram?”
Dit is één van de vragen die ik momenteel elke week wel een keer krijg. Veel zelfstandige professionals duiken in sociale media. Want sociale media zijn niet alleen hot, ze zijn ook leuk. Je ziet een prachtig vormgegeven quote van een collega-coach. Leest over de internationale reis van een ander. Of je ziet die strakke plaatjes uit een deftige fotoshoot van de ondernemer waarvan jij gelooft dat ze heel succesvol is. Dan denk je al snel: sociale media moet, ik moet mezelf ook profileren en laten zien. Toch?

Dat is precies waar veel zelfstandigen mee worstelen. Wat moet je doen als je geen grote internationale reizen maakt? Of niet van een fotoshoot houdt? Of gewoon niks geeft om jezelf profileren en steeds overal verhalen over jezelf posten? Moet je geld verstoken in advertenties op Facebook, om te bouwen aan dat succesvolle bedrijf? Moet je vaker op LinkedIn posten? Een training Instagram volgen? Welnee.
Helaas doen veel zelfstandigen online precies de verkeerde dingen op sociale media, en kopiëren ze elkaar daar massaal in. Ze kopiëren dus de verkeerde dingen! Ze verstoken veel tijd aan zaken die niet gaan werken. Zo jammer.
Gelukkig kan het ook anders. Sociale media zijn superleuk. Als je ze superleuk inzet voor jouw bedrijf. Maar wat werkt voor jouw klanten? En wat zijn op dit moment de meest gemaakte fouten als het gaat om sociale media? Hoe pak jij het wel goed aan? Dat lees je in deze zeven tips om fijn online te zijn met je bedrijf.
Doe je mee met deze slimme mastermind?
Een jaar lang aan de slag in een kleine groep slimme zelfstandigen, aangevuld met één-op-één advies bij jouw bedrijf. Inschrijven kan nog tot en met eind mei. Hier lees je er alles over.
Geef een antwoord