Veel grote en kleine organisaties willen aan de slag met sociale media. Maar hoe gebruik je deze nieuwe media om meer enthousiaste klanten te trekken en sneller te groeien?
Er zijn tegenwoordig veel nieuwe tools om slim naar je klant te luisteren. Maar hoe gebruik je die tools effectief? Welke nieuwe mores is er nodig om die nieuwe tools ook echt effectief in je organisatie te gebruiken?
In de presentatie ‘Slim luisteren naar je klant’ vertel ik wat jouw organisatie kan leren van The Beatles of Kyteman. Luister niet naar ‘de gemiddelde smaak’, maar kijk wat jouw fans aanspreekt. Durf te focussen op je ideale klant, op jouw fanclub. Zij zullen, online en offline, enthousiast over je praten en de aanjager worden van jouw groei en wereldfaam. Luister met slimme tools naar wat je fans willen en wat hun passies en problemen zijn. Juist met sociale media kun je dan sneller groeien en meer enthousiaste klanten trekken.
Presentatie gegeven tijdens het event ‘Social media in de prakijk‘, op 27 oktober 2011
Eva | Luisteren zegt
Goed luisteen naar uw klant is niet nieuw. Denk maar aan de vroegere buurtwinkels, waar luisteren vanzelf sprekend was. Zij hadden daardoor een sociale functie. Zou de social media erin slagen dit over te nemen? Luisteren wordt de moeilijkste opgave voor de zakenwereld. Waar de persoonlijke ontmoeting wegvalt is luisteren nog lastiger geworden.