Soms is het lastig om precies te weten wat je klanten bezig houdt. Soms kom je een bedrijf tegen dat hier een mooie oplossing voor heeft, zoals kinderboekhandel ‘In de Wolken‘ in Voorburg.
Kinderboeken zijn van alle tijden, maar het is wel lastig om als volwassene te weten welke boeken kinderen vandaag de dag leuk vinden. Het is als boekhandelaar belangrijk om voeling te houden met kinderen. De boekhandel In de Wolken heeft hiervoor een prachtige manier gevonden. Jaarlijks wordt een wedstrijd uitgeschreven waarin kinderen wordt gevraagd om een recensie van een favoriet boek te schrijven. Op basis van de aanmeldingen worden enkele kinderen geselecteerd als ‘recensent’. Zij komen in het leespanel en mogen een jaar lang regelmatig een boek uitzoeken om een echte review van te schrijven. Die stukken komen prominent op de site van In de Wolken. Denk overigens niet dat de kinderen alleen juichende stukken schrijven, de reviewertjes kunnen ook uitermate kritisch zijn.
Het gevolg van dit initiatief? Razend enthousiaste kinderen die in hun omgeving volop over die leuke boekhandel vertellen. Maar ook schrijvers die spontaan contact opnemen omdat ze een review van hun eigen boek tegenkomen. Verder is het natuurlijk een prachtige manier om als boekhandel te weten wat er leeft onder kinderen en waarom ze enthousiast zijn over een boek.
Je hoeft niet altijd aan complexe zaken te denken om een pragmatische oplossing te vinden om met je klanten in contact te komen en je klanten te kennen. Soms vind je In de Wolken de beste inspiratie!
Trouwe klant zegt
Mee eens. De filosofie van In de Wolken spreekt mij ook erg aan. Het kind staat echt centraal en dat wordt ook zo ervaren.