• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Praktijk / Waarom Apple niet klantgericht is

Waarom Apple niet klantgericht is

Praktijk

door Ellen de Lange-Ros


Het is fascinerend om te zien hoe sommige organisaties manieren verzinnen om het hun klanten lastig te maken. Een bedrijf dat hier vaak aan meedoet… is Apple.

Wil je een iPhone? Dan moet je ook een abonnement van T-Mobile nemen. Hecht je aan je eigen provider, dan rest je niets anders dan een duur los toestel te importeren. Neem je de moeite om speciaal voor een nieuwe telefoon naar België te rijden, dan is de kans groot dat de door jou begeerde telefoon niet op voorraad is. Mag je het gewoon over zes weken nog eens proberen. Garantie? Die geldt alleen in het land van aankoop. De prijs? Torenhoog. Toch heeft Apple een grote schare fans. Hoe kan dat? Apple doet niet alles fout.

Ze hebben ook iets waarmee ze zich bijzonder positief onderscheiden: de dagelijkse interactie met hun hardware en software is perfect. Dankzij hun focus op design en gebruiksgemak is het heerlijk om met spullen van Apple
te werken. Alles wat je wilt werkt intuïtief en snel. Een laptop afsluiten en minutenlang wachten? Dat is bij Apple niet nodig. Updates worden razendsnel geïnstalleerd, herstarten is niet nodig en wachten wordt tot een minimum beperkt. De bediening is bijzonder direct en zeer intuïtief. Wat een feest om met zulke spullen te werken.

Apple maakt in de bediening van haar klanten een heldere keuze. De dagelijkse interactie is subliem, maar de prijs, beschikbaarheid of service zijn zeker niet top. Is dat erg? Welnee! Apple laat zien dat je niet op alle fronten een hoge score hoeft te halen om een schare fans te verzamelen.

Sterker: juist de lastige beschikbaarheid maakt de spullen van Apple nóg begerenswaardiger. Wil je nu een iPad? Dan moet je naar de VS vliegen, of geduld hebben tot de gadget in Europa beschikbaar komt.

Echte fans malen daar niet om. Die typen deze blogpost gewoon vanaf hun gloednieuwe iPad. Ze balen van sommige Apple-eigenaardigheden, maar dat gebruiken ze dan gewoon als inspiratie voor hun blog.



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. Anonymous zegt

    12 april 2010 om 21:11

    Kon eigenlijk nergens anders over gaan, zeker zo'n eerste dag niet 🙂

  2. @fvgool zegt

    24 oktober 2012 om 10:48

    Wat in een paar jaar kan veranderen…http://t.co/Sur1oIFB RT @EllenFaxion: Waarom Apple niet klantgericht is http://t.co/2WhRD6yY

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.