• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Bedrijf groeien / Betaalt jouw klant veel geld voor brandwonden en gehoorschade?

Betaalt jouw klant veel geld voor brandwonden en gehoorschade?

Bedrijf groeien, Ideale klant en niche, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Marketing, Meer klanten, MKB, Ondernemen, Superpromoter, ZZP-tips

door Ellen de Lange-Ros

Die zomerse zondagmiddag stap ik op tijd in de auto voor een lange rit. Ik ga op weg naar Arnhem, naar het Gelredome. In m’n broekzak zitten de kaartjes, waar ik veel geld voor heb betaald. Niet vergeten, niet kwijtraken! Dezelfde avond rijd ik laat terug naar huis. De lucht is donker. M’n handen, m’n kleren en alles ruikt naar vuur. Ik voel dat m’n huid verbrand aanvoelt. In m’n oren zit een hardnekkige ruis die wordt afgewisseld met een piep. Vervelend? Welnee, ik had een geweldige avond!

Ik ben naar een concert van een van m’n favoriete bands geweest: Rammstein. De mannen staan bekend om hun harde muziek en spectaculaire vuurwerkshows. Bij binnenkomst zie je overal waarschuwingsborden: je kunt met brandwonden en gehoorschade naar huis gaan. Daar wil de band niet aansprakelijk voor worden gesteld. Terwijl ik door de nacht naar huis rij, bedenk ik me hoe vreemd het is. Ik kan elke zaterdagavond bij mij om de hoek gratis naar keiharde rockmuziek luisteren. Toch betaal ik veel geld voor Rammstein.

Goede bedrijven lijken op Rammstein. Ze weten zich te onderscheiden. Zijn geen middenmoot, maar bieden extreme prestaties. Daarmee trekken ze fans en superpromoters. Klanten die wat voor je over hebben. Die graag meer betalen dan voor de middelmaat. Kijk naar de lange rijen voor de winkels bij de lancering van een nieuwe dure iGadget van Apple en je weet waar ik het over heb.

Toch zijn er maar weinig bedrijven die een Rammstein durven zijn. Die afwijken van het grote gemiddelde. Die extreme prestaties durven te leveren. Iedereen wil fans trekken, zoals Rammstein. Maar wil je je ook zo extreem onderscheiden als de mannen van de spectaculaire vuurwerkshows? Wees eerlijk: met een saaie offerte, standaard dienstverlening of ISO-gecertificeerde processen kom je er niet.

Echte fans willen wat bijzonders. Die willen persoonlijkheid; een unieke ervaring. Ze willen jouw magie, waarmee je hun wereld verandert. Weet je dat te bieden? Dan wordt het vuurwerk, ook in jouw bedrijf!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. Ellen de Lange-Ros (@EllenFaxion) zegt

    4 oktober 2012 om 20:39

    Betaalt jouw klant veel geld voor brandwonden en gehoorschade: http://t.co/KCgMnxnd #verseblog

    Beantwoorden
  2. @MildredCoaching zegt

    10 oktober 2012 om 14:35

    Betaalt jouw klant veel geld voor brandwonden en gehoorschade? http://t.co/uXLFry8R via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  3. Saskia zegt

    10 oktober 2012 om 15:25

    Wat een leuk stuk, Ellen!
    Voor mij een herinnering om niet altijd te braaf te zijn, en dat ik niet altijd binnen de lijntjes hoef te kleuren!
    groeten Saskia

    Beantwoorden
  4. Ellen de Lange-Ros zegt

    10 oktober 2012 om 21:57

    @Saskia: Precies, binnen de lijntjes is nergens voor nodig. Trek je eigen lijnen en juist daardoor ga je fans krijgen. Have fun!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.