• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Bedrijf groeien / Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien

Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien

Bedrijf groeien, Facebook voor je bedrijf, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Internet voor je bedrijf, Marketing, Meer klanten, MKB, Online marketing, Sociale media, Tips & Advies, Twitter, Zakelijk bloggen, ZZP-tips

door Ellen de Lange-Ros

In een glimmende auto komt Robert de parkeerplaats oprijden. “Ik moet er natuurlijk wel representatief uitzien als ondernemer”, legt hij uit als ik zijn auto bewonder. “Ik bedoel, mijn klanten zien ook in welke auto ik rijd. Als ondernemer kan ik het niet maken om in een oud wagentje aan te komen.” Zijn uitleg klinkt logisch. Maar dat is het allerminst.

Wat Robert op dat moment niet beseft, is dat hij voor veel klanten toch in een oud wagentje rijd. Dat z’n klanten hoofdschuddend kijken als het over Robert en z’n bedrijf gaat. Hij denkt dat hij met de grote glimmende auto goed voor de dag komt. Maar is dat wel zo?

De auto van Robert is leuk wanneer hij klanten op de parkeerplaats ontmoet. Maar zeg eens eerlijk: hoe vaak komt dat voor? Hoeveel klanten zouden er dagelijkse de auto van Robert zien? Die zijn waarschijnlijk op de vingers van een hand te tellen. Maar… Robert ontmoet zijn klanten ook op een andere plek: de digitale snelweg!

Online zijn er dagelijks tientallen tot duizenden potentieel klanten die Robert zien. Mensen die z’n website vinden na een Google zoekopdracht. Studiegenoten die via LinkedIn eens doorsurfen naar z’n bedrijfssite. Mogelijke klanten die op zoek zijn naar een nieuwe leverancier en zijn site eens beoordelen. Organisatoren van een event die op zoek zijn naar een spreker. Grote bedrijven die op zoek zijn naar een goede partner. Allemaal zien ze z’n website lang voordat ze met Robert in z’n mooie auto kennismaken.

Maar hoe komt Robert online voor de dag? Dat is niet best! Z’n website is ronduit ouderwets. Met een klassiek menu en wat informatiepagina’s is het niet veel meer dan een online folder. Er is geen koppeling met sociale netwerken. Sociale media gebruikt hij niet. Hij heeft geen testimonials van klanten op z’n website. Geen eigen artikelen, geen blog. Geen voorbeelden van klantencases of concrete verhalen wat hij voor een klant kan doen. Zo is zijn online aanwezigheid niet meer van deze tijd. Online rijdt hij in een oud brik langs z’n klanten.

In het dagelijks leven moet Robert er niet aan denken om in zo’n oud wagentje voor de dag te komen. Online kan het hem blijkbaar weinig schelen. Zijn verouderde website is geen visitekaartje voor z’n bedrijf. Voor een bedrag waarvoor je geen tweedehands Lada kunt kopen kan hij een prima website laten maken en komt hij voortaan ook op de digitale snelweg representatief voor de dag. De digitale Lada van Robert? Die is echt niet meer van deze tijd!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. Aleid Overbeek zegt

    3 oktober 2012 om 14:50

    Goed artikel Ellen, mooi vergelijk van auto en website.

    Beantwoorden
  2. @MarielleTromp zegt

    3 oktober 2012 om 15:20

    Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien http://t.co/DZbktTK9 via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  3. @linkedfreelance zegt

    3 oktober 2012 om 18:45

    Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien http://t.co/QevUIdIm via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  4. Annemieke Kooijman (@akkenieke) zegt

    8 oktober 2012 om 09:30

    Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien http://t.co/81uehm26

    Beantwoorden
  5. @IERresistible zegt

    7 december 2012 om 14:27

    🙂 leuk artikel ! RT @EllenFaxion Waarom veel ondernemers in een oude auto rijden zonder dat ze het zelf zien http://t.co/SSsPm75A

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.