• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Bedrijf groeien / 17 manieren om PR te doen voor je event

17 manieren om PR te doen voor je event

Bedrijf groeien, E-mailmarketing, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Internet voor je bedrijf, Marketing, Meer klanten, Ondernemen, Sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Je kent dat moment vast wel: je hebt wat moois bedacht, het concept is klaar. En nu moet je beginnen met de PR. Maar waar moet je beginnen? Hoe breng je je event onder de aandacht? Hoe zorg je ervoor dat iedereen weet dat jij start met een mooie training? Hoe promoot je dat mooie product, waarmee je zoveel mensen kunt helpen. Hoe pak je dat aan?

Laat de ideeën stromen

Om goed te starten met je PR, kunnen kleine dingen het verschil maken. Zoals een eenvoudige brainstorm om de ideeën te laten stromen.

Vanochtend heb ik zelf zo’n brainstorm gedaan. Niet omdat ik niet weet hoe je PR moet doen. Integendeel. Dat is juist waarmee ik mijn klanten help. Maar om het voor mezelf te doen… dat is een ander verhaal! Natuurlijk heb ik hiervoor allang een draaiboek en een checklist. Maar die zijn saai! Er is wat anders nodig. Omdat ik het vervelend vindt om te starten vanuit zo’n saaie takenlijst met corveetjes. Omdat ook ik het spannend vind om mezelf te promoten.

Wat helpt mij op gang? Heel eenvoudig: Even wat plaatjes tekenen, ideeën laten rondvliegen en mijn hoofd openstellen voor alle invallen. Verbaasd kijk ik een kwartiertje later naar het resultaat: 17 concrete manieren om PR te doen. Zo eenvoudig. Zo simpel. Met zeker 10 ideeën die ik vandaag nog kan oppakken.

Marketing is geen saai corveetje

De moraal van het verhaal: marketing gaat niet altijd om weten, maar vooral om doen. Zolang marketing een corvee is heb je er weinig lol in en zul je te weinig doen. Bovendien voelen je klanten het feilloos aan als je PR een corveetje is.

Ga daarom uitvinden wat je helpt om plezier te krijgen in je marketing. Ontdek wat voor jou werkt. Voordat je het weet heb je 17 coole manieren om je marketing te doen, waar je nog lol in hebt ook. Ik wens je een goede dag met mooie marketing!

event marketing online sociale media



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. Ellen de Lange-Ros (@EllenFaxion) zegt

    2 september 2013 om 19:47

    17 manieren om PR te doen voor je event: http://t.co/eSwvcirbhs… #visual #verseblog

    Beantwoorden
  2. Nicole zegt

    2 september 2013 om 20:15

    Ha Ellen, leuk, overzichtelijk schema. Ik ga hem uitprinten (en als dat niet lukt natekenen 🙂 en op m’n prikbord hangen. Zo heb ik de tips altijd bij de hand.
    Dank! Hartelijke groeten, Nicole

    Beantwoorden
    • Ellen de Lange-Ros zegt

      3 september 2013 om 11:24

      Graag gedaan. Print ze vooral op een groot papier, zodat je ruimte hebt om je eigen tips/tekeningen er nog aan toe te voegen. Dan wordt het zeker leuk werken bij je eerstvolgende PR-actie. Veel plezier ermee!

      Beantwoorden
  3. Liesbeth zegt

    6 september 2013 om 08:33

    hoi Ellen,
    ik raak in verwarring, help me even weer op het goede spoor..
    . De titel was: 17 manieren om aan marketing te doen.
    Wat jij tekent, zijn voor mijn gevoel manieren/kanalen om zichtbaar te zijn. Is zichtbaarheid niet PR?
    Is marketing niet veel meer verkopen?
    groet,
    Liesbeth

    Beantwoorden
    • Ellen de Lange-Ros zegt

      6 september 2013 om 13:22

      Hi Liesbeth,
      Strikt genomen is marketing alles wat je doet om bekendheid te krijgen. Verkopen is vervolgens de concrete actie om tot een deal te komen. Marketing is bijvoorbeeld ‘adverteren in een krantje’. Verkopen is ‘afrekenen bij de kassa in een winkel’. Maar op zich maken die definities niet zoveel uit. Waar het mij om ging was om manieren te verzinnen waarop je jezelf als ondernemer zichtbaar kunt maken en je events (of andere producten) onder de aandacht van klanten kunt brengen. Daar is de tekening voor bedoeld.

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.