• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Exclude / Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks?

Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks?

Exclude, Facebook voor je bedrijf

door Ellen de Lange-Ros

Anne RaaymakersDit artikel is geschreven door Anne Raaymakers, zij is Social Media Marketing Coach, over Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, bloggen en social marketing.

Een vraag die ik vaak krijg is: “Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks?” Dat mensen dat vragen snap ik, maar ik vind het opmerkelijk hoe belangrijk ze het vinden. Facebook werkt zelfs mee aan het in stand houden van het misverstand dat veel vind-ik-leuks belangrijk zijn.

Het misverstand van de vind-ik-leuk

Die vind-ik-leuks zijn eigenlijk alleen belangrijk in het begin van het bestaan van je Facebook pagina. Dan heb je een bepaald aantal vind-ik-leuks nodig voor bepaalde functionaliteiten. Zo kan het bekijken van je statistieken (Facebook Insights) bijvoorbeeld pas vanaf 30 vind-ik-leuks.

Het misverstand van getoonde berichten

Ook een misverstand is, dat mensen die jouw pagina leuk vinden zich abonneren op jouw berichten op je Facebookpagina. Helaas is dat niet zo. Als er tussen de fan en jou, je pagina, na de vind-ik-leuk geen interactie meer plaats vindt, zullen jouw updates niet verschijnen in hun nieuwsoverzicht. Facebook leest het belang van jouw bericht voor die fan af aan de interactie tussen jullie. Als die interactie, behalve 1 vind-ik-leuk, niet plaats vindt, neemt Facebook aan, dat jouw berichten niet relevant zijn voor je fan en zullen jouw berichten niet getoond worden in het nieuwsoverzicht van je fan. Maar hoe moet het dan wel?

Zo krijg je wel meer interactie op Facebook

Een vind-ik-leuk is dus niet genoeg relevantie. Dat is ook de reden dat het vergaren van vind-ik-leuks met irrelevante aanbiedingen, geen nut hebben. Delen bijvoorbeeld, en reacties op een bericht, zijn veel relevanter en verhogen ook de ranking van een bericht. Maar om terug te komen op de vraag ’Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks’ of eigenlijk, nog belangrijker, meer interactie en dus een hogere ranking door Facebook, is mijn antwoord simpel: ‘door leuk te zijn’.

Hoe leuk ben je echt?

Wat ik bedoel is dit: De meeste mensen zitten op Facebook voor de lol. Voor de gezelligheid. Zoals ze naar de kroeg gaan of naar een feestje. Leuk mensen ontmoeten, kletsen met oude bekenden, geinen met vrienden en een beetje aandacht krijgen.

Je zou Facebook dus kunnen vergelijken met een feestje. En de leukste mensen krijgen de meeste aandacht op een feestje. Bovendien ben je niet op een feestje om te verkopen. Stel je voor dat je de kroeg binnen stapt en roept: ‘Dit zijn de actiekortingen van deze week!’ en vervolgens folders gaat rond delen. Ik denk dat je buiten wordt gezet.

Of je raakt in gesprek met een meisje op een feestje die je complimenteert met je mooie wimpers. Jij hebt toevallig een make-up webwinkel, maar je trekt op zo’n moment toch ook niet 2 mascara’s uit je tas en zegt: “Toevallig zijn de mascara’s deze week in de aanbieding!”

Precies! En dat doe je op Facebook ook niet.

Facebook is geen plek om te verkopen. Facebook is de plek om relaties te leggen, om mensen te verleiden naar je website, je webwinkel, je restaurant, je workshop te komen door goede content te bieden, en leuk te zijn.

Waarom zou ik anders op ‘vind-ik-leuk klikken’?

Facebook marketingAnne Raaymakers is Facebookexpert. Ze kent alle ins en outs en… daar vertelt ze jou graag meer over. Speciaal voor lezers van De Glazenwasser organiseert ze een gratis webinar Facebook Marketing Geheimen. In het webinar vertelt Anne je persoonlijk wat je kunt doen om van jouw zakelijke Facebook pagina een succes te maken. Met meer likes, meer interactie en meer bezoekers op je website. Meer weten? Klik hier en meld je gratis aan voor het webinar. Het webinar is op dinsdag 3 december om 10 uur. Maar komt dat tijdstip je niet uit? Geen probleem. Meld je toch aan en dan ontvang je achteraf de MP3 met opname. Het webinar volg je kostenloos, gewoon vanaf je computer thuis of op kantoor.



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. @ElsBreuker zegt

    21 november 2013 om 11:14

    Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks? http://t.co/GByU4wo3wD via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  2. @carinvanoekel zegt

    21 november 2013 om 12:39

    Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks? http://t.co/Fznm75BwXS via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  3. @bedrijfstrainer zegt

    21 november 2013 om 15:02

    ‘Hoe krijg je meer vind-ik-leuks’ op Facebook door Anne Raaymakers. http://t.co/XaARbBVDnb

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.