• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Bedrijf groeien / Maak jij de fout van de pubermeisjes?

Maak jij de fout van de pubermeisjes?

Bedrijf groeien, Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Marketing, Meer klanten, Ondernemen

door Ellen de Lange-Ros

Mooie marketingGiechelend staat het groepje tienermeisjes op straat. Ze hebben zich op hun allerbest gekleed, voor het schoolfeest. Alles is uit de kast gehaald om er vanavond onweerstaanbaar uit te zien. In de ogen van een 14-jarige. Als de meiden naar binnen gaan, wiebelen en wankelen ze op hun te hoge hakken. Een groepje jongens kijkt toe en doet de wankele stapjes na, achter hun rug. Zonder dat de meiden het zien. Eén van de meiden loopt er monter achteraan. Op sneakers. Ze ziet wat de jongens doen en grijnst naar ze. Dan draait ze zich om en loopt met de andere meiden mee naar binnen.

De meiden denken dat ze het doen zoals het hoort: make up, hoge hakken. Zo willen ze onweerstaanbaar zijn, de allerleukste jongens krijgen. Maar ondertussen staan de jongens te lachen. Ze prikken direct door de plastic-fantastic-vertoning heen.

Maak jij de fout van de pubermeisjes?

Wij lachen om de pubermeiden die zich uitsloven met oppervlakkige ideeën over hoe-het-hoort om aantrekkelijk te zijn. Maar veel zelfstandigen of ondernemers maken dezelfde fout. Ook wij willen immers aantrekkelijk zijn: de allerleukste klanten krijgen. Teveel ondernemers gaan zich daarvoor op een verkeerde manier uitsloven. Net zoals de tienermeiden. Ze volgen de oppervlakkige regeltjes. Ze spammen je met hun saaie marketing, vallen je lastig met opdringerige verkooppraatjes, praten vooral over hoe geweldig ze zelf zijn. Zo zullen die allerleukste klanten toch vanzelf wel volgen?

In de loop van de feestavond krijgen de tienermeiden het zwaar. Met hun hoge hakken en voeten vol blaren zitten ze moedeloos aan de kant van de dansvloer. Terwijl dat ene meisje, die in een vlotte spijkerbroek op sneakers, lekker staat te swingen. Met de allerleukste jongens

De magie van mooie marketing

Zo gaat het ook met je marketing. Volg je de regeltjes ‘omdat het zo hoort’, maar doe je dingen die niet bij je passen? Doe je marketing tegen je zin? Dan ga je blaren krijgen. Je werkt tegen je zin. Mist inspiratie. Je werk wordt werken. Zweten. Zwoegen. Je raakt de flow kwijt. De sprankeling waarmee je ooit begon. Zo zul je nooit de allerleukste klanten op je afkrijgen. Klanten voelen namelijk of je marketing echt is. Of jij echt bent. Dat is de magie van mooie marketing.

Zichtbaar zijn in de jungle

Natuurlijk moet je jezelf aantrekkelijk presenteren. Moet je laten zien wat je in huis hebt. Wat je voor je klanten kunt betekenen, hoe je hun problemen oplost. Moet je kraakheldere producten aanbieden met een mooie prijs. Vergis je niet: de jungle van het schoolfeest is keihard. Op muurbloempjes zit niemand te wachten. Niet op het schoolfeest en niet in de jungle van het ondernemers-feest. Je moet zichtbaar zijn. Maar wel op jouw manier. Leer wat bij je past. Laat je helpen en leer om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken. Op een sympathieke manier. Op jouw manier.

Marketing gaat niet om snelle trucs en platte regeltjes. Marketing gaat om onweerstaanbaar zijn. Omdat je jezelf bent. De allerleukste versie van jezelf. Omdat je zichtbaar bent. Omdat je boven jezelf uitstijgt. Zoals dat ene meisje op de dansvloer, dat uitgelaten op haar sneakers de show steelt. Drie keer raden wie er op het schoolfeest met de allerleukste jongen naar huis gaat?

En… drie keer raden welke ondernemer de allerleukste klanten krijgt!



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. @OnlineMarketeer zegt

    17 juli 2013 om 13:44

    True @sonjavanvuren: Marketing op standaard hoge hakken? Nee dus! > @EllenFaxion: Maak jij de fout van pubermeisjes? http://t.co/0VuUy8THrf

    Beantwoorden
  2. Ruth Rottiné (@ruthrottine) zegt

    18 juli 2013 om 10:27

    Maak jij de fout van de pubermeisjes? #marketing http://t.co/9GHZfwiYba via @@EllenFaxion

    Beantwoorden
  3. Aartjan van Erkel (@Aartjan) zegt

    18 juli 2013 om 12:14

    Maak jij de fout van de pubermeisjes? http://t.co/VGezo7bzQi Goede metafoor over ondernemen van @EllenFaxion

    Beantwoorden
  4. Aartjan zegt

    18 juli 2013 om 12:16

    Goede metafoor over ondernemen Ellen, leuk gevonden en ik ben het er 100% mee eens.

    Volgens mij was jij trouwens toen je 14 was ook al dat meisje op die sneakers op de dansvloer, of niet? 🙂

    Beantwoorden
    • Ellen de Lange-Ros zegt

      18 juli 2013 om 12:51

      Haha, je kent me goed! Ik kan verklappen dat ik altijd leuke vriendjes heb gehad. 🙂

      Beantwoorden
  5. @EefHermans zegt

    19 juli 2013 om 10:35

    Goede vergelijking: ‘pubermeisjes en ondernemers’ – http://t.co/a2A4a13vQE door @EllenFaxion (via @Dagnespresso)

    Beantwoorden
  6. Fenny Brandsma (@tekstpaleis) zegt

    19 juli 2013 om 13:00

    Mooi, aansprekend blog van @ellenfaxion over marketing: http://t.co/dl8DMqk65C. Ik droeg als puber nooit hakken, laat staan een galajurk…

    Beantwoorden
  7. Franta Wildmann Gorisse zegt

    19 juli 2013 om 15:50

    Origineel & to the point !
    Waar zijn mijn sneakers !

    Beantwoorden
  8. Maud Ebbekink zegt

    19 juli 2013 om 18:55

    Bedankt voor het delen van dit inzicht, Ellen. Zet me als ondernemer weer even aan het denken. En het bevestigt mijn keuze dat ik lekker op mijn sneakers blijf lopen (letterlijk en figuurlijk) 🙂

    Beantwoorden
  9. @gijsheerkens zegt

    23 juli 2013 om 15:56

    Maak jij de fout van de pubermeisjes? http://t.co/l0konZXucg door @EllenFaxion

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.