• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach
  • 1-op-1
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / 7 tips sociale media / Tip 1: Een dure fotoshoot is niet nodig

Tip 1: Een dure fotoshoot is niet nodig

7 tips sociale media

door Ellen de Lange-Ros

Houd je ervan om in de spotlights te staan en geef je graag minimaal een paar honderd euro of meer uit aan een professionele fotograaf? Doe dan vooral fotoshoots. Hou je daar niet van? Besef dan dat een fotoshoot helemaal niet nodig is, om een succesvol bedrijf op te zetten. Het kan ook anders.

In mijn bedrijf trek ik vooral klanten met mijn verhalen, artikelen en boeken. Dat is louterend voor mijn egootje: mijn fans blijken mijn schrijfsels vele malen interessanter te vinden dan mijn gezicht. Komt dat even goed uit. Want ik hou namelijk wél van volop schrijven, maar een fotoshoot vind ik niet interessant.

Een setje van 20 prachtige foto’s

Doe ik nooit een fotoshoot? Natuurlijk wel. Eens in de vier jaren bel ik mijn buurman Hein, die professionele foto’s maakt. We gaan samen een dagdeel op stap en ik neem een paar setjes kleren mee. Na ons dagje krijg ik een setje van zo’n 20 prachtige foto’s. Die gebruik ik jarenlang op mijn website en sociale media. Totdat mijn rimpels zoveel meer zijn geworden en mijn haar zoveel langer of korter, dat het tijd is voor een nieuwe sessie met Hein.

Wat laat ik zien op sociale media, als ik niet veel professionele foto’s van mezelf heb? Nou, alles wat mij interesseert: mijn natte blote voeten na een rondje barefoot running, die grote courgette uit mijn tuin-kantoor, of dat prachtige bos waar ik met een ondernemer een coachingssessie doe. Wat opvalt op die foto’s, is dat ze zijn gemaakt vanuit mijn perspectief, over wat mij interesseert, maar dat ik er zelf niet opsta. Zulke foto’s vind ik leuk en maak ik moeiteloos en eindeloos. Juist dankzij die blije energie zijn mijn sociale media-accounts na meer dan tien jaren nog steeds springlevend.

Moet jij het ook zo doen? Natuurlijk niet. Kies wat bij jou past en besef dat investeren in zichtbaarheid niet hoeft te gaan om een fotoshoot of andere dingen die niet bij je passen. Zichtbaar zijn kan op allerlei manieren. Ook met natte blote voeten of courgettes. Doe het op jouw manier.

Check voor jezelf: Hoe kun jij online meer zichtbaar worden zonder professionele fotoshoot? Welke berichten, boodschappen of beelden zouden jouw fans leuk vinden om van je te lezen, zonder dat je zelf in beeld bent?

Klik hier en lees de andere tips uit deze serie.



Lees Interacties

Reacties

  1. Marijke zegt

    2 oktober 2019 om 08:52

    Het viel mij op dat je in video’s de sheets “het woord” liet doen. Een hele verademing, als je het mij vraagt

    met vr groet

    Marijke Marcelis

    Beantwoorden
    • Ellen de Lange-Ros zegt

      2 oktober 2019 om 17:05

      Haha, daar heb je een goed punt. In mijn webinars laat ik ook veel liever mijn verhaal zien dan mezelf. Eigenlijk vind ik dat gewoon het belangrijkste: dat mijn verhalen mensen bereiken en inspireren.

      Dat is niet omdat ik bescheiden ben of onzichtbaar wil zijn (ik rijd wel in een opvallende auto). Het is vooral omdat ik mijn verhalen zoveel interessanter vind dan mijzelf.

      En ja, dan kun je ook ‘de sheets het woord laten doen’. Goed gezien van je!

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach? Wat kost een business coach? Welke business coaches zijn er?
  2. Wat doet een business coach? Waarmee kan een coach je helpen? Hoe vind je een goede business coach?
  3. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  4. Hoogbegaafde ondernemers zijn vaak 'te'. Hoe wordt dat de superpower in je bedrijf?
  5. Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf. Hoe werkt dat?
  6. Hoogbegaafd, snelle denker of creatief? Zo kun je je eigen talent beter begrijpen en inzetten
  7. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  8. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  9. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  10. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  11. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren SEO & Google Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP

Zoeken

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Emailmarketing - Zakelijk bloggen - Waardevolle diensten ontwikkelen - Geld mindset - Meer omzet - Meer klanten - Meer plezier - Ontspannen groeien