• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Businesscoach

Voor creatieve en slimme zzp-ers

  • In de pers
  • Klanten
  • Over mij
  • Spreker
  • Contact
  • English
  • Business coach ZZP
  • Business coaching
  • Aanbod
  • Gesprek
  • Boeken
  • Artikelen
  • Gratis
  • Nieuwsbrief
Je bent hier: Home / Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf / Case: Hoe ik meer dan 35 nieuwe klanten kreeg dankzij 1 mailtje

Case: Hoe ik meer dan 35 nieuwe klanten kreeg dankzij 1 mailtje

Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf, Marketing, Ondernemen

door Ellen de Lange-Ros

Dit artikel is een voorbeeld van de dagelijkse salesactie. Wil je weten wat de dagelijkse salesactie is? Lees dan dit artikel.

Op dinsdag 28 mei plofte ik ’s avond op bank. Toen schrok ik op “Oei, ik heb vandaag nog geen dagelijkse salesactie gedaan!” Maar wat kon ik doen? Peinzend keek ik voor me uit. Er waren geen voor de hand liggende acties die ik direct kon uitvoeren. Bellen kon niet meer in de avond, ik moest iets anders verzinnen. Maar wat?

Plots schoot me iets te binnen. Ik had een week of twee daarvoor een leuk gesprek gehad met Ellis en haar een aanbod gedaan voor persoonlijke begeleiding. Als ze daar gebruik van wilde maken, zou ze het uiterlijk binnen 3 dagen laten horen. Ze had niets van zich laten horen, dus zou ze wel geen begeleiding willen. Maar ik had daarover nog geen contact met haar opgenomen. Eerlijk gezegd keek ik daar ook niet naar uit: zou het niet te drammerig zijn om nog weer op dat gesprek terug te komen?

Toch voelde het goed: even contact opnemen. Ik kon eenvoudig een mailtje schrijven en had dan in elk geval m’n dagelijkse salesactie gedaan. Ik overwon m’n schroom en stuurde een kort berichtje:
“Aangezien ik geen reactie van je heb gekregen, ga ik er vanuit dat je er voor hebt gekozen om nu niet verder te gaan in een traject. Dat vind ik prima, het is jouw keus en je moet alleen een traject ingaan wanneer je daar helemaal achter staat. Toch ben ik benieuwd naar je keus.” Ik drukte op ‘verzenden’ en plofte weer op de bank. Die dagelijkse salesactie was weer gedaan.

Binnen een dag kreeg ik reactie van Ellis. Ze wilde op dit moment geen persoonlijke begeleiding, maar was wel zeer geïnteresseerd in de manier waarop ik m’n boek ‘Een zaak van fans‘ had uitgegeven. Ze vroeg of ik daarover een module kon maken, waarin ik al mijn tips met haar deelde. Ik veerde overeind: dat was een prima idee. Ik liep al een paar maanden met het idee om mijn ervaringen over het uitbrengen van m’n eigen boek te delen met andere ondernemers. Dit was de perfecte aanleiding om daar werk van te maken. We belden een paar dagen later om concrete afspraken te maken en kwamen tot een akkoord, het was inmiddels donderdag 6 juni.

Boeksucces ondernemer boek uitgevenToen bedacht ik om die module breed te lanceren en aan m’n eigen klanten en maillijst aan te bieden. Binnen drie dagen had ik de content op hoofdlijnen uitgedacht, het werd een nieuw product BoekSucces dat ik nog voor de zomer wilde lanceren. De zomer is immers de uitgelezen periode om een boek te schrijven en zo zou ik nog deze zomer mensen kunnen helpen die werken aan hun boek. Op dat moment kwam alles in een stroomversnelling. Uitgever Wiebe de Jager zegde direct zijn enthousiaste medewerking toe en ik ging rap een verkooppagina opstellen.

Op maandag 10 juni (binnen 2 weken na de bewuste email voor de salesactie!) lanceerde ik BoekSucces, dat twee weken later van start ging. Het bleek een grote hit te zijn. Nog voor de start van het programma waren er meer dan 30 aanmelders. Niet gek voor een product dat vier weken daarvoor nog niet bestond. Het leverde me meer dan €10.000 omzet op, een mooie samenwerking met twee affiliate-partners én een maand heerlijk praten over boeken, bedrijf en marketing met een groep slimme, enthousiaste ondernemers. Een aantal van die ondernemers is inmiddels hard aan de slag met hun eigen boek, met de tips uit BoekSucces. De verwachting is dat dit najaar al de eerste van deze boeken in de winkel zal liggen.

Het is ongelofelijk wat die ene mail op dinsdagavond 28 mei in gang heeft gezet. Natuurlijk is BoekSucces niet zomaar ontstaan. Er waren nog veel zweetdruppeltjes en inspiratie voor nodig. Maar had ik die bewuste dinsdagavond die ene email niet verstuurd? Dan was BoekSucces er niet geweest, daar ben ik zeker van.

Wil je meer weten over de dagelijkse salesactie? Lees hier wat de dagelijkse salesactie is en hoe jij dat ook kunt toepassen in jouw bedrijf.

Wil jij ook aan de slag met BoekSucces? Dat kan. BoekSucces is nu als online product te koop, klik hier een lees hoe je ook van jouw boek en bedrijf een hit maakt.



Zo help ik je

  • Business coach Ellen de Lange-RosBusiness coaching voor slimme, creatieve en hoogbegaafde ZZP-ers
  • Business coaching met onbeperkte persoonlijke 1-op-1 hulp

 

 

Artikelen en lezen

  • Wat doet een business coach?
  • Wat is een business coach?
  • Wat kost een business coach?
  • Geen geld voor een business coach? Doe dan dit
  • Ochtendroutines voor zzp-ers en ondernemers
  • De bullet journal voor professionals
  • Van uurtje-factuurtje naar werken voor een vaste prijs

 

Voor hoogbegaafden

  • Business coaching voor hoogbegaafden. Waarom is het anders?
  • Overexcitabilities bij zelfstandigen: zo wordt het je superpower
  • Androgynie bij hoogbegaafden: geen toeval!
  • Hoogbegaafd in bedrijf: lezing
  • Hoogbegaafde ondernemers: onderzoek en gratis rapport
  • Boek Willem Kuipers: verleid jezelf tot excellentie
  • Boek Frans Corten: Uitzonderlijk talent en je eigen bedrijf

 

De beste boeken over geld

  • De beste boeken over geld: ‘The millionaire next door‘.
  • De beste boeken over geld: ‘Happy money’ van Ken Honda.
  • De beste boeken over geld: ‘Rijke pa, arme pa’.
  • De beste boeken over geld: ‘Een zaak van geld’ – download gratis eerste hoofdstuk.

 

Lees Interacties

Reacties

  1. Ellen de Dreu (@ellendedreu) zegt

    22 augustus 2013 om 13:37

    Case: Hoe ik meer dan 35 nieuwe klanten kreeg dankzij 1 mailtje http://t.co/5hyAWNYvjU via @@EllenFaxion

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Ontvang elke week vanzelf de nieuwe artikelen in je e-mail
Naam
E-mailadres

Zoeken

Meest gelezen artikelen:

  1. Wat is een business coach?
  2. Wat doet een business coach?
  3. Wat kost een business coach?
  4. Geen geld voor een business coach? Doe dan dit...
  5. Business coaching voor hoogbegaafden: waarom is dat anders?
  6. Wat zijn de beste ochtend routines voor zzp-ers en ondernemers?
  7. Hoe kun je geld verdienen, als je veel verschillende dingen leuk vindt?
  8. Zo werkt de bullet journal voor professionals
  9. Hoe Jolanda haar praktijk veranderde van uurtje-factuurtje naar werken met programma's
  10. Content-kalender voor je sociale media: doorbraak of drama?
  11. Van hard naar zacht werken: zo doe je dat
  12. De grote nadelen van Facebook, die veel zzp-ers niet kennen

Lees meer over

7 tips sociale media Bedrijf groeien Businesscoach Business to business Cartoon E-mailmarketing Exclude Facebook voor je bedrijf geld Glazenwasser Goed geld verdienen hart werken Herd Hoogbegaafd Ideale klant en niche Inspiratie voor ondernemers en je bedrijf Internet voor je bedrijf Klachten-management Klachtendag Leren Liefde Marketing Meer klanten MKB ngnr2011 Ondernemen Online marketing Overig Positief Praktijk Presentatie Presenteren Slechte winst Sociale media Superpromoter Tales@work Tips & Advies Twitter Uitvlucht Video Video-tips Waker Zacht werken Zakelijk bloggen ZZP-tips

Business coach voor creatieve, slimme en hoogbegaafde zzp-ers & ondernemers - Zacht werken - Online marketing - Van uurtje-factuurtje naar eigen aanbod - geld & mindset - VIP-diensten - ontspannen werken.